اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۳۶ هزار شغل با فعال‌شدن ۷ هزار تعاونی در گلستان ایجاد می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار تعاونی در استان غیرفعال است که با فعال‌شدن این تعاونی‌ها ۳۶ هزار شغل ایجاد می‌شود.

۳۶ هزار شغل با فعال‌شدن ۷ هزار تعاونی در گلستان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضانعلی سنگدوینی امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: درآمد ناخالص ملی کشور ۷ هزار و ۷۳۹ هزار میلیارد تومان بوده در صورتی که درآمد ناخالص استان گلستان یک درصد آن یعنی ۸۱ هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳ هزار تعاونی در گلستان وجود دارد که ۵۷ درصد آن یعنی تعداد ۷ هزار و ۵۵۵ تعاونی با سرمایه ۵۵۰ میلیارد تومان فعال نیستند و اگر این تعاونی‌ها فعال شوند ۳۶ هزار شغل در گلستان ایجاد می‌شود.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سرانه ارزش‌افزوده یک واحد صنعتی با ۱۰ نفر اشتغالزایی در استان ۴/۱ میلیارد تومان بوده که همین سرانه در کشور ۱۰/۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: تعداد ۸۱۳ واحد صنعتی در گلستان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰ واحد صنعتی غیرفعال بوده و استان گلستان جزو چهارمین استان فقیر کشور است.

سنگدوینی گفت: با وجود اینکه استان گلستان بزرگترین تولیدکننده مرغ و تخم‌مرغ کشور است اما متاسفانه صنایع تبدیلی مرتبط در این راستا در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول