اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جولان گرد و غبار در آسمان کرمانشاه/ ۵ شهرستان استان در وضعیت بحران و اضطرار

سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه گفت: براساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفی هوا، امروز پنج شهرستان استان در وضعیت بحران و اضطرارقرار دارد.

جولان گرد و غبار در آسمان کرمانشاه/ ۵ شهرستان استان در وضعیت بحران و اضطرار

احد جلیلیان سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: روز گذشته وجود گرد و غبار شدید موجب بحران هوا در پنج شهرستان قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام آبادغرب، کرمانشاه و کنگاور شد.

وی وضعیت گرد و غبار امروز را نسبتا رقیق اعلام کرد و افزود: براساس اطلاعات به دست آمده از ایستگاه پایش کیفیت هوا، امروز هم همچنان پنج شهرستان استان در وضعیت بحران و اضطرار قرار دارد.

به گفته سرپرست محیط زیست استان کرمانشاه، شاخص کیفیت هوا در کنگاور نشانگر عدد ۳۸۴ و وضعیت بحران، در سرپل‌ذهاب نشانگر عدد ۳۳۲ و وضعیت اضطرار، در اسلام آبادغرب نشانگر عدد ۲۸۲ و وضعیت اضطرار، در کرمانشاه نشانگر عدد ۲۶۲ و وضعیت اضطرار و در قصرشیرین نشانگر عدد ۱۴۳ و وضعیت هشدار است.

وی افزود: شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰ هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

جلیلیان خاطرنشان کرد: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

گفتنی است، سامانه ناپایدار حاکم بر منطقه باعث خیزش گرد و غبار از خارج از مرزها به سمت استان شده است.که براساس پیش‌بینی هواشناسی استان، به دنبال این شرایط، از بعدازظهر یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه، عبور موج ناپایداری از جو منطقه سبب بارش باران در سطح استان خواهد شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول