اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از تُندباد ۱۰۱ کیلومتری تا تلاش بر حل مشکل قطعی برق در مازندران

براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، شاهد وزش باد شدید موقتی گاهی با رگبار باران و احتمال رعدوبرق تا امشب در آسمان مازندران هستیم.

از تُندباد ۱۰۱ کیلومتری تا تلاش بر حل مشکل قطعی برق در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، شاهد وزش باد شدید موقتی گاهی با رگبار باران و احتمال رعدوبرق تا امشب در آسمان مازندران هستیم که در برخی مناطق با خسارت‌هایی ازجمله قطعی برق، سقوط سقف و سایر همراه بوده است.

* تُندباد ۱۰۱ کیلومتر بر ساعتی مازندران را درنوردید

احمد اسدی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه سطح استان به‌ویژه ارتفاعات مازندران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: آسیب به سازه‌های کم مقاوم و احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از مخاطرات این سامانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش هم از رینه ۴۰ میلیمتر و سیاه بیشه ۳۳ میلیمتر بوده است، افزود: بیشترین سرعت باد در شهرستان‌های مازندران از آلاشت با سرعت ۱۰۱، کجور ۸۳، بندپی شیاده ۷۲، رینه ۶۸، پل‌سفید، تنکابن و سیاه‌بیشه ۶۵، نوشهر و کیاسر ۶۱، آمل و گلوگاه ۵۴ و رامسر ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

معاون هواشناسی مازندران به کاهش ابرناکی آسمان مازندران از اواخر روز شنبه اشاره کرد و گفت: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز یک‌شنبه مجددا بارندگی خواهیم داشت که جزئیات آن در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

*بارش و تندباد در محورهای هراز و کندوان

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به شدت بارش و تندباد و ریزش سنگ در محدوده لایم محور هراز، اظهار کرد: محور هراز شب گذشته تا ساعت ۱۱ امروز مسدود بود و از ساعت ۱۱ بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر شاهد بارش باران در ارتفاعات محورهای کندوان و هراز و لغزندگی سطح جاده‌ها هستیم، تصریح کرد: باتوجه به شدت بارش و همچنین تندباد احتمال ریزش و رانش به‌ویژه در محورهای کوهستانی استان وجود دارد.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه شاهد ترافیک قابل توجهی در محورهای هراز و کندوان هستیم، گفت: انتظار ما این است رانندگان با پرهیز از عجله و شتاب و حرکات مخاطره‌آمیز و همچنین مدیریت سرعت در جاده‌ها تردد کنند.

*ادامه تلاش‌ها برای برق‌دار کردن مشترکان

ابراهیم قلی‌نژاد معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق غرب مازندران نیز از آمادگی همه‌جانبه اکیپ‌های عملیاتی جهت پایدارسازی شبکه‌های توزیع برق غرب مازندران در پی وزش تند باد در شب گذشته خبر داد و اظهارکرد: وزش باد گرم بسیار شدید که از ساعات ابتدایی پنج‌شنبه شب که با سرعت ۶۰ تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت مناطق مختلف غرب استان را درنوردید که موجب سقوط سقف بسیاری از ساختمان‌ها، سقوط درختان از فواصل دور دست و همچنین افتادن اجسام خارجی بر روی شبکه‌های توزیع برق شده است.

وی افزود: پس از وقوع این تندباد و طوفان شدید بلافاصله عملیات اصلاح، ترمیم و رفع ناپایداری شبکه‌ها و تاسیسات آسیب‌دیده آغاز و با اقدامات و عملیات ضربتی، از  طولانی شدن قطع برق شهروندان و مشترکان جلوگیری به عمل آمد.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق غرب مازندران با اعلام اینکه هم‌اکنون باتوجه به تلاش نیروهای عملیاتی توزیع برق و با استفاده از ظرفیت پیمانکاران منطقه ناپایداری‌های عمده برطرف شد، تصریح کرد: تلاش در جهت برق‌دار کردن مشترکان باقی‌مانده کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول