اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کشف ۷۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۷۱ دستگاه غیر مجاز استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری با دستور به موقع دادستان شهرستان قائمشهر با پیگیری معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ازطریق گزارشات دیده‌بانان سامانه سجام و همکاری اطلاعات سپاه شهرستان قائمشهر شناسایی و کشف و ضبط شد.

کشف ۷۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در یک دامداری

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار کرد: در برخورد با استخراج  غیرمجاز رمز ارز هیچ تفاوتی بین افراد وجود ندارد و هر شخص حقیقی و حقوقی که بدون اخذ مجوز‌های تعیین شده اقدام به استخراج ارز دیجیتال کند با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری مازندران تصریح کرد: شناسایی این ۷۱ دستگاه غیرمجاز استخراج ارز از طریق گزارشات  مردمی به سامانه سجام صورت گرفت و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) گزارش تخلفات و جرایم را به دادگستری ارسال کنند و تمامی گزارشات به صورت محرمانه پیگیری می‌شود.

وی افزود: تمامی گزارشات مردمی در سامانه سجام مانند فساد اقتصادی، اداری، آسیب‌های اجتماعی، مسائل اقتصادی و سیاسی به صورت ویژه رصد شده و تمامی موارد به دادستان‌ها منعکس و پیگیری می‌شود، دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم، موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارند مطرح کرده و از متوالیان و مسوولان اجرایی مطالبه‌گری داشته و این موضوع نتیجه پیشگیرانه خوبی به همراه دارد.

گفتنی است، سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده است و عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانیSajam.scpd.ir مراجعه کنند؛ گزارشات ارسالی منحصر به افراد و موضوعات شخصی نیست بلکه حقوق عامه هم جزو اولویت‌های این سامانه است. این سامانه به  منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم و رسیدگی سریع و قاطع به تخلفات و جرایم به طوری که اثر بازدارندگی داشته باشد راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول