اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

افزایش ۴۰ درصدی نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۱

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: حداقل 35 درصد و بصورت میانگین 40 درصد نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در مباحث مربوط به ساخت و ساز و سایر محل‌های درآمدی افزایش خواهد یافت.

افزایش ۴۰ درصدی نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، با اشاره به تعرفه بها و عوارض خدمات شهرداری قم برای سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: شهرداری کلانشهر قم در زمان مقرر در دی ماه سال جاری لایحه پیشنهادی خود را تقدیم شورای شهر کرد و اعضای شورای شهر در قالب کمیسیون‌های تخصصی لایحه پیشنهادی را مورد بررسی قرار داده و در نهایت لایحه پیشنهادی با برخی اصلاحات و تغییرات تصویب و پس از تأیید کمیته انطباق فرمانداری به شهرداری قم ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه هزینه‌های جاری و عمرانی شهرداری در سالجاری به واسطه تورم بالای موجود در کشور با افزایش قابل توجهی همراه شده است، اضافه کرد: طبق برآوردهای انجام شده هزینه‌های شهرداری در هر دو بخش جاری و عمرانی طی سال ۱۴۰۰ افزون بر ۶۰ درصد افزایش یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نرخ تعرفه بها و عوارض خدمات شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد: حداقل ۳۵ درصد و بصورت میانگین ۴۰ درصد نرخ تعرفه و بهای خدمات شهرداری قم در مباحث مربوط به ساخت و ساز و غیره افزایش خواهد یافت.

محرری با اشاره به ضرورت اصلاح سالیانه تعرفه بها و عوارض خدمات شهرداری گفت: برای جلوگیری از اختلال در خدمات شهرداری و پیشبرد پروژه‌های عمرانی و نگهداری شهر باید این تعرفه‌ها هر سال بصورت معقولانه‌ای افزایش یابد؛ بهای عوارض صنفی و شغلی در سال آینده بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اداره شهر کاملاً وابسته به کسب درآمد و عوارض از مباحث مربوط به ساخت و ساز و سایر محل‌های مربوط به عوارض و بهای خدمات است و طی سالهای اخیر کمک‌های دولتی همیشه کمتر شده و درآمد شهرداری عمدتاً از محل عوارض و بهای خدمات است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم در پایان یادآور شد: امکان اداره، نگهداری و اجرای پروژه‌های عمران شهری در سال آینده در صورتی که با تورم نجومی و غیرمنتظره دیگری همراه نشود، کاملاً مهیا و فراهم است.

محرری ابراز کرد: در تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم در سال آینده برای ساختمان‌های قدیمی و با سال ساخت قبل ۶۹ شمسی و اثبات سال ساخت تسهیلاتی برای اتمام آن توسط مالکان درنظر گرفته شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: همچنین در ساختمان‌های ویلایی دو طبقه با اصلاح برخی جداول و احتساب متراژ بها با هزینه کمتری می‌توانند نسبت به دریافت پروانه اقدام کنند و افزایش ۳۵ درصدی بهای خدمات و عوارض عملاً با نسبت بسیار کمتری درباره ساختمان‌های ویلایی محاسبه خواهد شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول