اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سفر نماینده ولی فقیه در هرمزگان به بستک/ بزرگ‌ترین سرمایه بستک، نیروی انسانی فرهیخته است

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با سفر به بستک، ضمن بازدید از چند واحد تولیدی، بر ضرورت بهره‌مندی از توان نیروی انسانی فرهیخته در این منطقه تأکید کرد.

سفر نماینده ولی فقیه در هرمزگان به بستک/ بزرگ‌ترین سرمایه بستک، نیروی انسانی فرهیخته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده ظهر امروز در سفر یک‌روزه به شهرستان بستک و در دیدار با نخبگان و علمای اهل سنت و تشیع که در مدرسه دینی اهل سنت این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن عید مبعث پیامبر اسلامی (ص) اظهار کرد: دیدار با مردم و اقشار فرهیخته مردم همواره یکی از مواردی است که مورد تاکید من قرار دارد و سعی می‌کنم که در سفرها این برنامه را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهم.

وی با ذکر این نکته که پیامبر اسلام (ص) جلوه و تجلی اعظم خداوند است، عنوان کرد: برای ساختن یک امت متناسب با بعثت، سختی‌ها و مشکلات زیادی تحمل شد تا امتی نمونه میان امت‌ها ایجاد شود، ما نیز باید با اتصال به مبعث، به دنبال ایجاد یک امتی باشیم که بتواند ایران و اسلام را به نقطه عزت و سربلندی برساند.

تحقق تمدن نوین اسلامی برای ما یک اصل است

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عنوان داشت: گام دوم انقلاب اسلامی ایران، تحقق مقدمات چیزی است که در بعثت پیامبر مطرح شد. این امر نشان دهنده این است که تحقق تمدن نوین اسلامی برای ما یک اصل است که بر دوش توانای مردم و ملت عزیز ایران قرار دارد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با اشاره به اینکه یک روزی مسلمانان در نقاط مختلف جهان، میدان‌دار عرصه علم، دانش و قدرت بودند، تصریح کرد: مسلمانان به برکت اسلام تولید قدرت کردند و ما نیز باید به برکت اسلام این قدرت را بازیابی کنیم.

وی با بیان اینکه نشر علم، زکات علم است، خاطرنشان کرد: امروز جوانان این منطقه و شهرستان به دست توانای فرهیختگان این منطقه رشد خواهند کرد و راه را پیدا می‌کنند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: سطح توقعات از شهرستان بستک بسیار بالا است؛ چراکه این شهرستان به شهرستان فرهیختگی شناخته شده است. نوع فعالیت‌ها اقتصادی که در این منطقه در حال انجام است امید یک آینده روشن را به می‌دهد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: امروز بازدیدی را از مجموعه‌های تولیدی داشتم و تلاش‌های مردم این منطقه را از نزدیک مشاهده کردم؛ ضمن عرض خداقوت باید بگویم که این فعالیت‌ها کافی نیست. امروز سطح توقعات و انتظارات ما متناسب با اهداف انقلاب اسلامی است و باید در این مسیر گام برداریم.

جوانان محور گام دوم انقلاب هستند/ در عرصه جهاد تبیین باید وارد فاز تهاجمی شویم

وی عنوان کرد: جوانان ما امروز محور گام دوم انقلاب هستند که باید توسط شما در مسیر الهی قرار بگیرند. چراکه امروز با مهم‌ترین چالش روبرو هستن. جهاد تبیین که رهبر اشاره کردند کار من و شما است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز کرد: در حوزه جهاد تبیین باید‌ وارد تهاجمی شویم و به فضل الهی آینده‌ای روشن با دستان توانمند جوانان و با راهبری قشر فرهیخته ما رقم خواهد خورد.

بزرگ‌ترین سرمایه بستک، نیروی انسانی فرهیخته است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده، با ذکر این نکته که با کمک فرهیختگان می‌توان ظرفیت‌های شهرستان بستک را بالفعل کنیم، تصریح کرد: بزرگ‌ترین سرمایه شهرستان بستک، سرمایه فرهیختگی نیروی انسانی است که این ظرفیت می‌تواند در راستای پیشرفت و توسعه منطقه قرار گیرد.

نقشه راه توسعه شهرستان برای پرهیز از روزمرگی تدوین شود

وی، ضمن تاکید بر تدوین نقشه راه توسعه شهرستان، خاطرنشان کرد: نقشه راهی ذیل نقشه راه استان برای تحقق اهداف ترسیم شود تا از گرفتار شدن به روزمرگی جلوگیری شود.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بسیار زیادی در شهرستان بستک وجود دارد و اقدامات بسیار بزرگی در حوزه‌های کشاورزی و ... در حال انجام است و می‌توان با گسترش صنایع تبدیلی بسیاری از گره‌های شهرستان را باز کرد.

با تمرکز بر توسعه صنایع تبدیلی می‌توان توسعه اقتصادی را رقم زد/ نباید سهم بانوان در اقتصاد خانوار نادیده گرفته شود

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تشریح کرد: گسترش چرخه‌های تولید بسیار با اهمیت است و اگر به سمت تکمیل این چرخه‌ها و زنجیره‌های تولید گام برداریم، امکان خلق سرمایه بیشتری و توسعه ظرفیت‌های اشتغال وجود دارد و می‌توان گفت با تمرکز بر سرمایه‌گذاری در این بخش، می‌توان توسعه اقتصادی را رقم زد.

وی، با ذکر این نکته که باید در راستای تحقق هر خانه یک کارخانه گام برداریم، عنوان کرد: بانوان ما در گذشته در اقتصاد خانواده سهم داشتند و نباید این سهم‌ را از آن‌ها گرفت. بسیاری از خانواده‌ها می‌توانند با تمرکز بر مشاغل خانگی نقش مهمی را در اقتصاد شهرستان ایفا کنند

اتمام پروژه‌های نیمه تمام روستای «فاریاب سنگویه» بستک را پیگیری می‌کنم

 حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده همچنین در جمع مردم فاریاب سنگویه که در مسجد این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: روستای شما دارای سرمایه انسانی پاک و با انگیزه است که هر کدام می تواند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: مشکلاتی که توسط مردم مطرح شد در جلسه‌ ای در سطح شهرستان بررسی شد و اقدامتی برای پیگیری امور در سطح استان را انجام خواهیم داد تا مشکلات مردم حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد:  با توجه به هدفگذاری ساخت یک میلیون واحد مسکن توسط دولت، تاکید ویژه ای باید روی این حوزه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با ذکر این نکته که پیگیری لازم برای اتمام پروژه‌های روستای فاریاب سنگویه انجام خواهیم داد، اذعان کرد:  تلاش می‌کنیم که با هماهنگی نهادهای متولی و انعکاس مشکلات مردم این روستا، انها حل و فصل بشود

وی، مبعث را به معنی مقاومت دانست و خاطرنشان کرد:  عید مبعث روزی است که مردم با پیامبر برای مقاومت پیمان بستند. در برابر فشارها، تهدیدات، سختی‌ها و گرفتن خانه و زندگی‌هایشان مقاومت کردند و نتیجه آن نیز این بود که مسلمانان ثمره شیرین بعثت را به دست آوردند.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: قدرت اسلام و شعور مسلمانان نتیجه‌ای است که از بعثت گرفتیم. درخواست داریم که پیمان امت سازی را ببندیم و امت واحده اسلامی را به با همکاری شیعه و سنی ایجاد کنیم چراکه عظمت و قدرت اسلام در گرو تحقق این امت اسلامی است.

حجت الاسلام عبادی زاده اذعان کرد: باید در مسیر آرمان پیامبر حرکت کنیم چراکه وقتی حرکت کردیم خداوند عزت ما را در دنیا بالا خواهد برد و باعث رسیدن به کمال بشریت خواهد شد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول