اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آزادسازی بیش از 1500 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری به نفع کشاورزان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امروز ۳۶ هزار هکتار از اراضی ملی استان بررسی و حدود یک‌هزار و 600 هکتار آن به نفع کشاورزان آزاد شد.

آزادسازی بیش از 1500 هکتار از اراضی ملی چهارمحال و بختیاری به نفع کشاورزان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یداله مظاهری ظهر امروز در کمیسیون رفع تداخلات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ درصد اراضی استان شامل ۲۵۰ هزار هکتار، اراضی کشاورزی هستند، گفت: بیشتر این اراضی، ملی است که بعضٱ مشاهده می‌شود حقوق مردم به درستی رعایت نشده و به همین منظور شیوه‌نامه رفع تداخلات اراضی صادر شده که در این شیوه‌نامه پلاک‌ها با دستگاه‌های مرتبط احصا و محدوده منابع ملی و غیرملی از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

بررسی۸۶ هزار هکتار زمین طی چهار سال

 مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سال ۹۶ تا به امروز ۸۶ هزار هکتار از اراضی بررسی و به اداره ثبت اسناد ارسال شده که مرحله بعد تهیه نقشه کاداستر اراضی است و همه این مراحل توسط دولت و به صورت رایگان انجام می‌شود و در نهایت مردم می‌توانند در قطعات مختلف اسناد ۶ دانگ اراضی خود را دریافت کنند.

تعیین تکلیف ۳۶ هزار هکتار زمین در یک روز

وی با بیان اینکه امروز به مناسبت عید مبعث ۳۶ هزار هکتار از اراضی تعیین تکلیف شد، ادامه داد: این در حالی است که طی چهار سال گذشته تنها ۸۶ هزار هکتار تعیین تکلیف شده بود و این عزم جدی دولت در این موضوع را نشان می‌دهد.

 مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: با همکاری همه دستگاه‌ها امروز یک هزار و ۵۰۰ الی یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی کسر و به اراضی اشخاص اضافه شد که نقشه کاداستر آن‌ها نیز تهیه شده و بعد از اتمام مراحل اسناد به دست مردم می‌رسد و نیازی به مراجعه مردم به دستگاه‌های قضایی نیست.

پرونده تفکیک اراضی ملی و شخصی ۲ سال دیگر بسته می‌شود

مظاهری بیان داشت: برنامه این مجموعه در خصوص اراضی ملی و شخصی ۲ ساله است که در سال آینده نیز ۱۲۵ هزار هکتار دیگر از این اراضی به دست مردم می‌رسد و پرونده تفکیک اراضی ملی و اراضی شخصی در استان بسته خواهد شد.

وی در پایان گفت: دولت در حل مشکلات کشاورزان قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید را در سال ۹۴ در مجلس تصویب کرد که هدف از اجرای این قانون حل شدن درگیری‌های مردم و دولت است که سبب کاهش پرونده‌ها در مراکز قضایی و فعالیت بدون دغدغه تولیدکنندگان بود.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول