اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باران در غرب و باد شدید و گردوخاک در اغلب نقاط کشور‌

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

باران در غرب و باد شدید و گردوخاک در اغلب نقاط کشور‌

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز چهارشنبه 11 اسفند در اغلب مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت و از بعدازظهر پنج‌شنبه 12 اسفند سامانه بارشی از شمال‌غرب و غرب وارد کشور می‌شود و در غرب و شمال‌غرب همچنین جنوب‌غرب کشور و به تدریج برخی مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران و در ارتفاعات بارش برف می‌شود.

وی ادامه داد:‌ روز پنج‌شنبه شدت بارش‌ها در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال و شرق خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری و برخی نقاط لرستان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز جمعه 13 اسفند عمده فعالیت سامانه بارشی در جنوب‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق و استان‌های واقع در سواحل خزر، شمال فارس و شمال بوشهر خواهد بود و در برخی نقاط شمال‌غرب، غرب، شرق و مرکز کشور نیز در برخی ساعات بارش خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز جمعه 13 اسفند شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و جنوب‌غرب اصفهان خواهد بود که بارش تگرگ در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: بعدازظهر پنج‌شنبه 12 اسفند در نیمه غربی کشور و سواحل خزر و روزهای جمعه و شنبه پیش‌ِ رو در اغلب نقاط کشور وزش باد شدید خواهیم داشت که در نقاط مستعد سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه افزایش محسوس دما در سواحل خزر و اردبیل خواهیم داشت و از ظهر جمعه در این مناطق کاهش دما رخ می‌دهد.

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت بیان کرد:‌ آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 18 و 10 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 30درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول