اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

خدمات آستان امام رئوف برای تسهیل زیارت زائران کم‌برخوردار

آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر خدمات حمایتی خود برای تسهیل زیارت، به ویژه برای زایران کم‌برخوردار و زیارت اولی‌ها را توسعه داده است.

خدمات آستان امام رئوف برای تسهیل زیارت زائران کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری فارس آستان قدس رضوی طی سال‌های اخیر خدمات حمایتی خود برای تسهیل زیارت، به ویژه برای زایران کم‌برخوردار و زیارت اولی‌ها را توسعه داده است.

بنیاد کرامت رضوی مسئولیت ارائه این خدمات را بر عهده دارد و با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متعدد، تا کنون میزبان ۱/۳۰۰/۰۰۰ نفر زائران کم‌برخوردار بوده‌است.

در سال ۱۴۰۰ علیرغم محدودیت‌های کرونایی ضمن کسب مجوز از نهاد‌های مسئول و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هر ماه به طور متوسط  میزبان ۵ هزار زائر اولی، پس از شناسایی توسط نهادهای حمایتی و کانون‌های خدمت رضوی در سراسر کشور بوده که با دعوت آستان قدس میهمان حضرت رضا (ع) شده و در زائرشهر و زائرسرای رضوی به صورت رایگان اسکان داده شدند. این زائران در طول مدت اقامت سه روزه خود، از خدمات متنوع فرهنگی، زیارتی و حمل‌ونقل، به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند.

زائرسرای رضوی در فاصله  نزدیک حرم مطهر واقع شده و با فضایی مطمئن و آرام، برای اسکان زائران کم‌برخوردار در حال خدمتگذاری است‌. این فضا با مجهز بودن به تمامی امکانات و خدمات رفاهی و بهداشتی، برای زائران کم‌برخوردار   شناسایی شده کاملاً رایگان است، ضمن آنکه آستان قدس رضوی برای کاروان‌های فرهنگی و اردوهای زیارتی سازمان‌های مختلف دولتی بخش خصوصی نیز خدمات با کیفیت و با ارائه تخفیف از نرخ تعرفه‌های مصوب و کارشناسی شده حوزه گردشگری، ارائه می‌کند.

بنیاد کرامت رضوی در راستای اجرای سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، رویکرد اصلی خود را حمایت از محرومان قرار داده و تمامی اقدامات و طرح‌های این بنیاد از جمله میزبانی از کاروان‌های زیارت‌اولی، ایجاد اشتغال در مناطقی همچون خوزستان و سیستان‌وبلوچستان، مشارکت در تامین مسکن آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی و آزادسازی مادران زندانی نیازمند، با همین رویکرد در حال اجراست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول