اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

توانمندسازی بیش از ۹۰۰ معتاد متجاهر در البرز به کمک نهادی مردمی

مدیرکل بهزیستی استان البرز در مرکز ماده ۱۶ استان البرز حضور پیدا کرد و از کلیه بخش‌های مرکز از جمله سالن نگهداری افراد، سالن غربالگری، اتاق مهارت آموزی، کلاس‌های آموزش، اتاق پزشک، روانشناس، مددکار و آشپزخانه مرکز بازدید کرد.

توانمندسازی بیش از ۹۰۰ معتاد متجاهر در البرز به کمک نهادی مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، وجیهه محمدی فلاح، مدیرکل بهزیستی استان البرز، در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه ۳۹۰ نفر از معتادین متجاهر در این مرکز نگهداری می‌شوند و ۵۱۷ نفر نیز در مراکز تبصره ۲ نگهداری می‌گردند، افزود: بازگشت دوباره معتادان بهبود یافته به اعتیاد به ویژه معتادان متجاهریکی از چالش‌های برنامه‌های پیشگیری و مقابله با اعتیاد به مواد مخدر به شمار می‌رود که توانمند سازی این افراد راهی موثر در رفع این مشکل و چرخه معیوب برگشت مجدد می‌باشد.

وی بیان کرد: صیانت از آسیب دیدگان از اعتیاد در درمان آنان بسیار مهم است تا زمانیکه رویکرد صیانت از بهبود یافتگان و افراد و خانواده‌های آسیب دیده از اعتیاد مورد توجه نباشد نمی توانیم خروجی ملموسی در حوزه درمان داشته باشیم بنابراین مهارت آموزی و صیانت اجتماعی و اشتغال این افراد در فرایند درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در موضوع توانمند سازی خیرین، تشکل‌های مردمی، گروه‌های جهادی و فعالین فرهنگی و اجتماعی استان نیز می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.با توجه به گستردگی کار و کمبود زیرساخت‌ها از تشکل‌های مردمی به ویژه خیرین و گروهای جهادی درخواست می‌کنم در عرصه توانمند سازی همراه بهزیستی باشند و ما هم هرچه در توان داریم پای کار خواهیم آورد.

وی اظهار کرد: بخش اعظم مشکلات و موضوعاتی که در خصوص مرکز نگهداری معتادین متجاهر در شروع کار وجود داشت با درایت و اهتمام استاندار محترم و دستگاههای متولی امر تا حد قابل توجهی مرتفع شود و مابقی مسایل نیز انشالله با پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد برطرف می‌شود.

وی در ادامه به مسیولین این مرکز گفت: تقاضا دارم به عنوان شرکای کاری بهزیستی دقت نظر کافی را داشته و موارد مسئله ساز را شناسایی نمایید. کما اینکه تاکنون با همدلی‌، تلاش و مشارکت مسؤولین و شرکای کاری بهزیستی به این مهم پرداخته شده است اما بنده این امیدواری را می دهم که از این پس نیز ضمن شناسایی هر چالش مسائل با صداقت و شفافیت طرح گردد تا بلافاصله در جهت رفع آن تلاش لازم صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با تاکید بر اینکه افراد مقیم مرکز ماده ۱۶ انسان‌هایی هستند که در برهه ای از زندگی تصمیمات اشتباهی اتخاذ کرده‌اند که منجر به ایجاد مسائل و مشکلاتی در زندگی شان شده، افزود: بهزیستی به عنوان متولی آسیب های اجتماعی و سازمانی که وظیفه خطیر خدمت رسانی به این عزیزان را دارد باید نگاهی انسان دوستانه در قبال این افراد داشته باشد و همکاران ما بدانند که بازگشت و برگرداندن حتی یک نفر از این افراد به جامعه و خانواده بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت تامین امنیت این مرکز و توصیه های لازم به مسؤولین مرکز، ضمن خسته نباشید و خدا قوت توفیق روز افزودن همه کارکنان و خدمتگزاران این مرکز را از پروردگار منان طلب نمود.

لازم به ذکر است افراد مقیم در مرکز ماده ۱۶ بین ۳ تا ۶ ماه با دستور مقام قضایی در این مرکز نگهداری می‌شوند و از خدمات پزشکی، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، پیگیری وضعیت اشتغال و حرفه آموزی، پیگیری پس از ترخیص بیمار و مدیریت مورد به منظور ماندگاری در درمان بهبودیافتگان، بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول