اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سعید محمد: از کولبران مجاز پس از تشکیل منطقه آزاد بانه و مریوان استفاده می‌شود

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران خوبی از داخل و خارج کشور برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد بانه و مریوان علام آمادگی کرده‌اند، گفت: به سرمایه‌گذاران مستقر در این منطقه قید خواهیم کرد از کولبران دارای کارت بازرگانی و نیروهای بومی استفاده کنند.

سعید محمد: از کولبران مجاز پس از تشکیل منطقه آزاد بانه و مریوان استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، سعید محمد عصر امروز در مراسم افتتاح دفتر منطقه آزاد تجاری صنعتی در بانه اظهار کرد: مردم سال‌ها منتظر بودند که بانه به منطقه آزاد تبدیل شود و در راستای تحقق این مهم سال‌ها تلاش صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: نمایندگان مجلس و دولتمردان برای ایجاد منطقه آزاد در بانه تلاش کردند و خوشبختانه این تلاش.ها بالاخره به ثمر نشست.

وی با بیان اینکه مردم این شهرستان مشکلات زیادی به لحاظ اقتصادی و معیشتی دارد، عنوان کرد: موضوع بیکاری از مشکلات جدی در استان کردستان و خاصتا در شهرستان‌های مرزی است.

محمد تصریح کرد: در دبیرخانه بعد از تصویت ایجاد هفت منطقه آزاد در کشور با اولویت دنبال راه‌اندازی این منطقه در کردستان بودیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی اضافه کرد: ظرفیت استان کردستان در ایجاد منطقه آزاد بسیار بالا است تا جایکه با وجود تمام مشکلات تحریمی و کرونا در سال گذشته 6.9 میلیارد دلار از مرزهای باشماق و سیرانبند مبادلات انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: به فکر این بودیم که از این ظرفیت و موقعیت به نفع مردم استفاده کنیم و امروز با افتتاح این دفتر مطالعات طرح جامع منطقه آزاد بانه و مریوان شروع خواهد شد و سعی می کنیم خیلی سریع این طرح تکمیل شود.

وی با تاکید براینکه همزمان با این طرح جامع مسئولان استان اقدامات لازم را برای تکمیل زیرساخت‌های منطقه آزاد بانه و مریوان انجام خواهند داد، گفت: از نظر آب، برق و سایر امکانات این منطقه باید خیلی سریع انجام شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران خوبی از داخل و خارج کشور برای سرمایه‌گذاری در این منطقه اعلام آمادگی کرده‌اند ما هم از این سرمایه‌گذاران استقبال و مسیر را برای آنها تسهیل خواهیم کرد.

وی با عنوان اینکه هدف ما تولید، اشتغال و صادرات و ترانزیت کالا است، گفت: بانه ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم بتوانیم با ایجاد این منطقه شاهد بهره‌برداری هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها به نفع مردم باشیم.

وی خطاب به نمایندگان مجلس هم عنوان کرد: تحقق اهداف در این حوزه مستلزم این است که نمایندگان مردم در مجلس حامی باشند و به مشوق.ها و معافیت‌های مناطق آزاد خدشه وارد نکنند.

وی اضافه کرد: الان در مجلس مباحثی در مورد مالیات بر ارزش افزوده را مطرح می‌کنند که اگرچه این مشوق‌ها و معافیت‌ها حذف شود جاذبه سرمایه.گذاری در مناطق آزاد نیز از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که با دید باز و کارشناسی‌تری به این مهم نگاه کنند، گفت: امیدواریم با بهره‌گیری از مشوقات شاهد توسعه هرچه بیشتر سرمایه گذاری در این مناطق باشیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: رونق سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه‌گذاران در این منطقه به منزله ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و حذف کولبری است.

وی با بیان اینکه وضعیت کولبران دارای کارت بازرگانی بعد از اجرای منطقه آزاد چه می‌شود، گفت: به سرمایه گذارانی که می‌آیند و در اینجا مستقر و از معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند قید خواهیم کرد که باید حتما از نیروهای بومی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اگر هم نیاز به آموزش‌های خاصی باشد خود سرمایه‌گذاران را ملزم خواهیم کرد که بستر آموزش افراد بومی را فراهم کنند این کار در سایر مناطق نیز در حال انجام است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی خاطرنشان کرد: اگر این مهم تحقق پیدا کند به راحتی مسیر اشتغال را تسهیل و موضوع کولبری را که واقعا در شان مردم نیست بر خواهیم چید.

انتهای پیام/2330/71/ ق.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول