اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

بسکتبال در بِزنگاه مهم/منافع ملی یا شخصی؛ کدام پیروز انتخابات می‌شود؟

مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال فردا برگزار و سرنوشت این رشته برای 4 سال آینده مشخص خواهد شد.

بسکتبال در بِزنگاه مهم/منافع ملی یا شخصی؛ کدام پیروز انتخابات می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، انتخابات فدراسیون بسکتبال پس از کش و قوس های فراوان و سه بار تعویق، قرار است فردا دوشنبه در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود.

برای این انتخابات 4 نفر به نام‌های جواد داوری، کرم احمدیان، حمید عباسی و شاپور یاوری تایید صلاحیت شده‌اند که در پایان اعضای مجمع یک نفر را برای 4 سال آینده سکاندار بسکتبال کشور خواهند کرد.

انتخابات فردا از این جهت می‌تواند مهم تلقی شود که بسکتبال کشور دچار حواشی زیادی بوده و برای نخستین بار بود که رئیس سابق آن برای دوره بعدی تایید صلاحیت نشد. 

* بسکتبال در بزنگاه مهم

بسکتبال ایران روزهای حساسی را سپری می‌کند، تیم ملی درگیر مسابقات انتخابی جام جهانی است و تابستان سال آینده نیز باید برای بازی‌های آسیایی آماده شود، برهمین اساس رئیس آینده در همین مدت کوتاه پس از انتخاب، کار سختی را در پیش خواهد داشت. پس از اتفاقات و حواشی که که در 4 سال گذشته جامعه بسکتبال این انتظار را از رئیس آینده خواهند داشت که اشتباهات گذشته را تکرار نکند و مسیری را در پیش بگیرد که به موفقیت ختم شود.

بسکتبال در سال‌های گذشته جام جهانی و المپیک را تجربه کرده، اما نمی‌توان همچنان روی باد آنها خوابید و تیم‌های آسیایی پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و باخت به سوریه و قزاقستان در چند وقت اخیر این زنگ خطر را به صدا درآورده است.

 

به هرحال فردا روز سرنوشت سازی برای بسکتبال ایران است و اعضای مجمع باید بدانند هر تصمیمی بگیرند، 4 سال آینده این رشته را رقم زده‌اند،پس  باید فردی را انتخاب کنند که منافع ملی را به منافع شخصی ارجح بداند و با برنامه کار کند. متاسفانه در سال‌های گذشته استعدادیابی در ضعیف ترین حالت خود به سر برده و حواشی بیشتر از متن در تصمیمات این رشته نقش داشته‌اند.

* ملی پوش اسبق: لیگ و استعدادیابی مهمترین مسئله برای رئیس آینده است

بابک نظافت، بازیکن سابقه و پیشکسوت بسکتبال در گفت‌وگو با فارس، در خصوص انتخابات اظهار داشت: به هرحال انتخابات هر رشته روز مهمی برای آن است و روند 4 سال آینده را مشخص خواهد کرد. می‌توان با انتخاب درست، آینده را تضمین کرد و برعکس آن هم با انتخاب غلط و بر اساس منافع شخصی، رشته را به سمت سقوط برد. باید فردی انتخاب شود که کاربلد و شایسته باشد.

وی ادامه داد: لیگ مهمترین مسئله در هر رشته است و اگر رئیس آینده به آن اهمیت بدهد، راه زیادی از موفقیت را طی می‌کند. متاسفانه الان لیگ ما شرایط خوبی ندارد و هر ساله دچار تغییرات شده و ضعیف تر می‌شود. از سوی دیگر استعدادیابی هم موفق نیست. قطعا در کشور 85 میلیونی استعدادهای زیادی وجود دارند باید افراد کاربلد مامور پیدا کردن آنها باشند.

* وعده دهنده باید در حد وعده‌هایش باشد

ملی پوش سابق با اشاره به اینکه در این 5، 6 سال گذشته بیشتر منافع شخصی در تصمیم‌ها دیده شد، گفت: هرجا منافع شخصی بیاید، مسلما اتفاقات خوبی نخواهد افتاد. اگر نامزدی قول و وعده‌ای می‌دهد باید به آن پایبند باشد. اعضای مجمع هم باید بدانند که کدام نامزد چه وعده‌ای می‌دهد و آیا در حد و اندازه های آن وعده است یا خیر. 

وی عنوان کرد: در رشته های دیگر می‌‌بینید که قهرمانان آن رشته آمده و به عنوان رئیس انتخاب شده‌اند. ما هم نفراتی در انتخابات داریم که قهرمان بوده‌اند و سرد و گرم این رشته را چشیده‌اند. در هر صورت امیدوارم هرکسی می‌آید، بسکتبال را ببیند و به این جوانان خدمت کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول