اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

ظهره‌وند: برجام یک چک برگشتی است

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه سفر آقای باقری کنی به تهران در آستانه تحولات اوکراین هوشمندی تیم ایرانی را نشان می‌دهند، گفت: برجام یک چک برگشتی است.

ظهره‌وند: برجام یک چک برگشتی است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، ابوالفضل ظهره وند سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خصوص تحولات اوکراین گفت: همزمانی بحران اوکراین با مقطع پایانی مذاکرات وین موقعیت ایران را تقویت کرده است.

وی ادامه داد: این تحول آموزه‌هایی را برای افکار عمومی ما دارد و می‌توانیم با موقعیتی که هم اکنون داریم، با موقعیتی جدید چانه‌زنی کنیم. یعنی طرف آمریکایی و اروپایی که مدت‌ها در حال زمان خریدن بودند، هم اکنون منتظر امضا هستند.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان اینکه طرف ایرانی باید با توجه به شرایط فعلی تصمیم بگیرد و سطح انتظارات و خواسته‌های خود را  تعریف کند، ادامه داد: ما سه ماه پیش نفت را بشکه‌ای ۵۰ دلار می‌فروختیم، اما امروز قرار نیست که ما با آن وضعیت نفت بفروشیم.

 ظهره وند مطرح کرد: هم اکنون قیمت هر بشکه نفت  به بیش از صد دلار رسیده و جامعه جهانی بیش از هر زمانی تشنه دریافت انرژی است. این موقعیت به نفع ماست و باید با توجه به این وضعیت کار خود را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: برجام یک چک برگشتی است، اما این روند ممکن است به جایی برسد که ما قید این چک برگشتی را هم بزنیم. این مسئله، مسئله‌ی هزینه و فایده است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا و افغانستان با بیان این که در مقطع قبل ما باید هزینه‌های مان را به حداقل می‌رساندیم، خاطرنشان کرد: هم اکنون  آنقدر شرایط تغییر کرده که برجام چندان نمی‌تواند اهمیتی داشته باشد.   

ظهره وند با تاکید بر اینکه دولت باید به اقتضای شرایط فعلی تصمیم بگیرد، افزود: سفر آقای باقری کنی به تهران در آستانه تحولات اوکراین هم هوشمندی تیم ایرانی را نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول