اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

۵۲ روز از سیل اخیر بیرم گذشت؛ مردم همچنان منتظر تحقق وعده‌ها

در پی سیلی که حدود 2 ماه پیش در نقاط جنوبی فارس رخ داد، وعده‌هایی به مردم داده شد تا به وضعیت آنها رسیدگی شود، اما گفته می‌شود مسؤولان امر آنگونه که باید و شاید به فکر رفع مشکلات مردم نیستند.

۵۲ روز از سیل اخیر بیرم گذشت؛ مردم همچنان منتظر تحقق وعده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرم، در پی سیلی که حدود دو ماه پیش در نقاط جنوبی فارس رخ داد، وعده و وعیدهایی به مردم داده شد تا به وضعیت آنها رسیدگی شود، اما گفته می‌شود مسئولان امر آنگونه که باید و شاید به فکر رفع مشکلات مردم نیستند. 

غلامحسین یکی از شهروندان سیل زده بیرمی است که در این باره می‌گوید: الان بیش از ۵۲ روز از وقوع سیل می‌گذرد و هرگاه برای دریافت سیمان رایگان وعده داده شده مراجعه می‌کنیم، مسئولان می‌گویند پیگیر ماشین هستیم تا از کارخانه سیمان انتقال دهیم که با گذشت بیش از ۵۰ روز هنوز ماشین نیامده است! 

وی خطاب به مسئولان و نهادها ادامه داد: آیا در کشور چند ماشین پیدا نمی‌شود که سیمان رایگان هدیه مقام معظم رهبری به سیل زدگان بیرم را تحویل دهند؟ خواهش ما از دفتر مقام معظم رهبری این است که به نهادهای زیرمجموعه دستور دهند که هر چه سریع‌تر این سیمان به دست مردم برسد تا کار را شروع کنند؛ چراکه این مردم توان خرید هر پاکت سیمان به مبلغ ۴۸ هزار تومان را ندارند. 
غلامحسین اظهار داشت: آقای مسئولی که می‌گویید صبر کنید تا سیمان برسد! قطعا اگر یک شب سرد زمستان را در چادر سپری کنید می‌دانید که یک روز هم برای ما اهمیت دارد. 

این شهروند سیل‌زده گفت:حدود ۶۱ منزل در این منطفه در سیل اخیر به‌صورت صد در صد تخریب شده است که سهیمه سیمان این منازل را می‌توان با ۱۰ ماشین کفی حمل کرد اما ما توان پرداخت کرایه حمل و نقل را نداریم وگرنه خودمان برای دریافت سیمان‌ها اقدام می‌کردیم. 

وی در پایان افزود: آیا ۱۰ کفی تریلی در ایران وجود ندارد که این سیمان‌های رایگان را برای ما تا منطقه سیل‌زده بیرم استان فارس حمل کند؟ 

حجت الاسلام مصطفی حسین زاده، امام جمعه بیرم در جلسه‌ای خطاب به مدیران استانداری فارس اظهار داشت: با گذشت ۵۲ روز از سیل اخیر در بیرم هنوز سیمان رایگانی که ابتدای سیل به مردم وعده داده شده بود به دست مردم نرسیده و مردم گلایه‌مند هستند، لذا انتظار می‌رود مسئولان استانی و بنیادهای انقلابی تدابیری بیندیشند که هدیه مقام معظم رهبری (سیمان رایگان) هرچه سریعتر به دست مردم سیل‌زده برسد تا شروع به ساخت و ساز کنند. 

از ارگان‌هایی نظیر پادگان سید عبدالحسین لاری (هوافضا)، اداره راه، قرارگاه خاتم الانبیا و ...که از ابتدای سیل به کمک مردم سیل‌زده بیرم شتافتند و دارای دستگاه‌های تریلی (کفی) هستند انتظار می‌رود مانند روز اول که به کمک مردم آمدند اکنون هم نیز در این موضوع با در اختیار گذاشت ماشین‌آلات خود جهت حمل سیمان رایگان از شهرستان نهاوند استان همدان به بیرم به کمک این مردم محروم بیایند. 

گفتنی است ستاد بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مستقر در بیرم اعلام کرده است: از چهار هفته قبل سوله سیمان‌های هدیه مقام معظم رهبری جهت تخلیه در بیرم آماده شده است و فقط مشکل کرایه حمل سیمان از درب کارخانه تا منطقه سیل زده بیرم وجود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول