اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار رئیس شورای فدراسیون روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان

رئیس شورای فدراسیون روسیه در محل «کاخ ملت» در شهر دوشنبه با رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار رئیس شورای فدراسیون روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «والنتینو ماتوینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه که با هدف شرکت در همایش «تاجیکستان و روسیه – ظرفیت همکاری بین منطقه‌ای» وارد دوشنبه شده با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان ملاقات کرد.

در این ملاقات وضعیت و دورنمای روابط دیپلماتیک بین دو کشور در زمینه‌های اولویت دار و همچنین همکاری بین پارلمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رحمان با ابراز خرسندی از سطح بالای روابط بین تاجیکستان و روسیه از سهم شخصی ماتوینکو در تقویت مشارکت راهبری دو کشور بسیار قدردانی کرد.

طرفین در مورد وضعیت روابط بین دو کشور، فعالیت کمیسیون بین دولتی و همکاری بین پارلمانی تاجیکستان و رویه در زمینه توسعه مشارکت راهبردی تبادل نظر کردند.

در این دیدار تقویت روابط چند جانبه بین مناطق تاجیکستان و روسیه، توسعه و گسترش همکاری تجاری و اقتصادی بین دولتی، جذب سرمایه گذاری‌های روسی در اقتصاد تاجیکستان، به ویژه در سطح منطقه‌ای، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در مورد موضوعات مربوط به توسعه روابط در زمینه‌های فرهنگی و بشردوستانه، مهاجرت کاری، آموزش، توسعه زبان روسی، تاسیس مدارس روسی در تاجیکستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دو جانب همچنین در مورد تغییر سریع وضعیت سیاسی در جهان، تشدید درگیری‌ها در برخی مناطق، اوضاع سیاسی در افغانستان و مبارزه با تهدید و چالش‌های جهان معاصر بحث و تبادل نظر کردند.

ماتوینکو قبل از دیدار با رئیس جمهور تاجیکستان با «رستم امامعلی» رئیس پارلمان ملی و شهردار پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در مذاکرات طرفین که نخست به صورت حضوری و سپس با شرکت هیات‌های دو طرف برگزار شد طیف گسترده‌ای از مسائل مربوط به همکاری دوجانبه و مشارکت استراتژیک بین دو کشور و همچنین ابعاد مهم وضعیت منطقه‌ای بررسی شد.

دو طرف ابراز اطمینان کردند که نتایج هفتمین همایش بین پارلمانی «تاجیکستان – روسیه، پتانسیل همکاری بین منطقه‌ای» که در چارچوب سفر رسمی رئیس شورای فدرال روسیه و هیات همراش در شهر دوشنبه برگزار می‌شود، به روابط چند جانبه دو کشور انگیزه جدیدی خواهد بخشید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول