اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

باد و گرد و خاک‌ در برخی شهرها و افزایش دما تا 6 درجه در سواحل خزر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در نیمه غربی و جنوب‌ غرب کشور و روزهای شنبه و یکشنبه پیشِ رو در شرق و جنوب‌ شرق، همچنین جنوب استان تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و قم وزش باد شدید موقت و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

باد و گرد و خاک‌ در برخی شهرها و افزایش دما تا 6 درجه در سواحل خزر

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ امروز بارش باران، وزش باد شدید موقت و گاهی رعد و برق در غرب و جنوب‌غرب کشور، شمال‌غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و بخش‌هایی از مرکز کشور داریم و در مناطق مرتفع بارش برف گزارش شده است، بیشینه بارش‌ها امروز در غرب کردستان، بخش‌هایی از چهارمحال و بختیاری و جنوب آذربایجان غربی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده 7 اسفند فعالیت سامانه بارشی در سواحل غربی خزر و نقاطی که ذکر شد ادامه دارد و از اواخر وقت فردا به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته شده و روز یکشنبه در شمال‌شرق و شرق کشور، سواحل شرقی خزر، ارتفاعات و دامنه‌‌های البرز شرقی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد:‌ روز دوشنبه 9 اسفند در نواحی شمال‌شرق کشور بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه بارش پراکنده در شرق کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر افزایش 4 تا 6 درجه‌ای دما را خواهیم داشت، گفت: روز یکشنبه 8 اسفند کاهش دما در این نواحی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا در نیمه غربی کشور همچنین جنوب‌غرب و روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌ِ رو در شرق و جنوب‌شرق کشور همچنین جنوب استان تهران، جنوب سمنان، شمال اصفهان و قم وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران اظهار داشت:‌ آسمان پایتخت فردا نیمه‌ابری تا ابری گاهی بارش باران با وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 10 درجه خواهد بود.

وی گفت:‌ روز آینده بندرعباس و اهواز با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول