اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

حواشی آخرین روز جام تختی؛ از اعتراض به برگزارکنندگان تا خوش و بش سرد عبدولی و بنا

سومین و آخرین روز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی که به میزبانی اهواز در حال برگزاری است، با حواشی همراه بود.

حواشی آخرین روز جام تختی؛ از اعتراض به برگزارکنندگان تا خوش و بش سرد عبدولی و بنا

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آخرین روز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی از صبح امروز با برگزاری دیدارهای پایانی اوزان مختلف در حال پیگیری است.

در این روز، قرار است فینالیست‌های پنج وزن بر روی تشک رفته و به رقابت با حریفان بپردازند.

بر این اساس اسامی کشتی گیران راه یافته به دیدار فینال و نتایج دیدار‌های مرحله نیمه نهایی به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن نژاد – علیرضا نجاتی
۶۷ کیلوگرم: دانیال سهرابی- سجاد ایمن طلب
۷۷ کیلوگرم: امین کاویانی نژاد – عارف حبیب اللهی
۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده – علی شریفی
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی – داوید اواسپیان (ارمنستان)

اما آخرین روز این مسابقات دستخوش حواشی شد و اعتراض‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان صورت پذیرفت.

بر همین اساس، در جریان مسابقه ۱۳۰ کیلوگرم میان امیر قاسمی و پارسا نظری، در حالی که نام این کشتی‌گیران بارها اعلام شد تا روی تشک بیایند اما نه داور روی تشک حاضر شد و نه شرایط لازم برای مسابقه آماده بود.

همین اتفاق در یک کشتی دیگر هم تکرار شد، به طوری که کشتی‌گیران مجبور به ترک تشک شدند.

مجید رمضانی مربی سجاد ایمن‌طلب از نوشهر با وجود اینکه شاگردش مسابقه را برده بود، بارها به داوری اعتراض داشت و حرف‌هایی هم به داوری زد.

این اعتراضات همچنان ادامه‌دار بود و وی بعد از پایان مسابقه به جایگاه خبرنگاران که پشت داوری بود آمد و دوباره اعتراض کرد. نکته جالب اینکه ایمن‌طلب در ۶۷ کیلوگرم راهی فینال شد.

با وجود اینکه ۲ تیم خارجی در مسابقات شرکت داشتند اما این مسابقه نه در تقویم اتحادیه جهانی ثبت شد و نه نماینده‌ای از فدراسیون جهانی در آن حضور داشت و در واقع مسابقه داخلی بود. 

ناصر علیزاده از مدعیان وزن ۸۷ کیلو بال‌ها از ناحیه دهان و لب دچار خونریزی شد که همین توقف چند باره مسابقه را به دنبال داشت‌. وی امشب در فینال روی تشک خواهد رفت.

در خلال روز پایانی این مسابقات، سعید عبدولی، فرنگی‌کار خوزستانی کشورمان در گفت‌وگویی با رسانه‌ها پیرامون شایعات موجود مبنی بر اختلاف وی با سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی سخن گفت.

عبدولی معتقد بود که با محمد بنا پدرکشتگی نداشته و با او  مشکل خاصی ندارد. تنها بحث این بود که انتخابی به درستی برگزار شود.

پیش از این، فرزند عبدولی برای نزدیک شدن و احوالپرسی با محمد بنا ابراز علاقه کرده بود و این کشتی‌گیر فرزند تا خود را تا نزد سرمربی تیم ملی همراهی کرد و پس از خوش و بش بنا با فرزند عبدولی و برخورد سرد این کشتی‌گیر این گمانه زنی به‌وجود آمد که میان مربی و ورزشکار، اختلافاتی وجود دارد.

در حاشیه برگزاری این مسابقات نایب رئیس فدراسیون تونس نیز، از توافق به رئیس فدراسیون کشتی کشورمان در اهواز خبر داد.

وی در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  اهوز میزبانی خوبی از جام تختی داشته و مسابقات نیز در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و ما به اینجا آمده ایم تا از تجارب کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنیم.

 طارق ادامه داد: هدف اصلی ما ارتباط و همکاری دوجانبه با کشتی‌ ایران است که آقای دبیر را هم روز گذشته در سالن مسابقات دیدیم و توانستیم به توافقات خوبی برسیم و تایید پیش زمینه پروتکل های دوجانبه را گرفتیم. حتی با سرمربی تیم ملی جوانان ایران به توافق رسیدیم تا یکی از اردوهای تیم ملی جوانان ایران به زودی در تونس برگزار شود و برعکس نیز تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی تونس به ایران بیایند و اردوهای مشترک در کنار تیم ملی یا دیگر تیم‌های ایرانی برگزار کنند.

رئیس فدراسیون کشتی کشورمان نیز،  پس از دیدارهایی که با مسئولان لشکری و کشوری استان خوزستان داشت، از اقدامات و وعده‌هایی که دولت در راستای کمک به کشتی صورت داده‌اند، تشکر کرد و گفت: معمولاً وقتی مسابقه ای در یک استان برگزار می‌شود قدرت مانور آن استان در همان رشته ورزشی تا یکی دو سال زیاد می شود همچنین در گرایش نوجوانان به آن رشته و آمدن امکانات به استان تأثیرگذار است.

 وی افزود: امروز با حضور در اهواز دیدارهایی با مسئولان استان داشتیم تا بتوانیم کشتی به ویژه کشتی فرنگی خوزستان را به جایگاهی که در حد نام استان خوزستان است برگردانیم که امیدوارم این اتفاق رقم بخورد که شروع آن نیز با میزبانی مسابقات است. 

دبیر درباره توسعه کشتی آزاد خوزستان گفت: در این زمینه برنامه ریزی اصلی را باید خود هیات خوزستان انجام دهد و ما نیز وظیفه داریم کمک کنیم. در جلسات مختلفی که امروز با مسئولان استان داشتم عنوان کردم که برای کمک به کشتی فرنگی و آزاد خوزستان خط قرمز نداریم و هر آنچه در توان مان باشد انجام می دهیم. 

وی تاکید کرد: قطعاً برگزاری این مسابقات بین‌اللملی در اهواز نوید خوبی برای کشتی گیران خوزستانی است به همین دلیل خیلی پیگیر بودم که مسابقات در اهواز باشد و امیدوارم اولین دستاورد آن احداث سالن چهار هزار و ۵۰۰ نفری اهواز باشد همچنین جا دارد از همکاری سازمان آب و برق خوزستان بابت برگزاری مسابقات در سالن گیت بوستان تشکر کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مسابقات، عصر امروز با معرفی نفرات و تیم‌های برتر در سالن ورزشی گیت بوستان اهواز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول