اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحولات اوکراین| پیشنهاد اخلال در اینترنت روسیه روی میز بایدن

مقام‌های آمریکایی چندین گزینه از جمله اخلال در اینترنت سراسر روسیه را روی میز رئیس‌جمهور این کشور قرار داده‌اند.

تحولات اوکراین| پیشنهاد اخلال در اینترنت روسیه روی میز بایدن

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «ان‌بی‌سی» به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داده فهرستی از گزینه‌ها به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اخلال در توانمندی روسیه جهت ادامه اقدامات نظامی در اوکراین ارائه شده است.

اخلال در اینترنت سراسر روسیه، قطع شبکه برق و دستکاری در سوزن‌های ریل به منظور مانع‌تراشی در توانایی روسیه برای تأمین نیروهایش از جمله گزینه‌های پیشنهادی به رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند.

در این گزارش ادعا شده که بایدن هنوز تصمیمی درباره این گزینه‌ها نگرفته است.

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه غیرنظامی کردن اوکراین و «نازی‌زدایی» از این کشور است. رئیس‌جمهور روسیه مدعی شده اقدام نظامی کشورش در اوکراین برای جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر در آینده ضروری است.

کشورهای غربی اقدام روسیه علیه اوکراین را محکوم کرده و تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. انگلیس ۸ فرد و ۱۱ نهاد از جمله ۶ بانک روسیه‌ای را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. لندن همچنین گفته شمار زیادی از اعضای دومای روسیه نیز هدف تحریم قرار خواهند گرفت.

اتحادیه اروپا نیز ۲۷ شخص و نهاد را که می‌گوید در «تضعیف حاکمیت اوکراین» نقش داشته‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. همچنین ۳۵۱ عضو دوما که از به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک حمایت کرده‌اند نیز در فهرست تحریم‌های این اتحادیه قرار گرفتند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه همچنین تهدید کرده چنانچه روسیه حملات علیه اوکراین را متوقف نکند واشنگتن موج جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

دولت آمریکا روز چهارشنبه هم شرکت سازنده خط لوله گاز نورداستریم۲ را مور تحریم قرار داد. واشنگتن قبل‌تر از آن روز سه‌شنبه دو نهاد مالی روسیه و چند شخصیت این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

حمله به اوکراین در شرایطی اتفاق افتاده که دولت جو بایدن در داخل آمریکا با چالش‌های عدیده‌ای از جمله کاهش محبوبیت در نظرسنجی‌ها، افزایش نرخ تورم و نزدیک شدن به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره روبرو است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول