اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نقش مهم احزاب در در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین گفت: نقش احزاب را در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه، بسیار مهم خواند.

نقش مهم احزاب در در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد جواد محمدی در دیدار با دبیر و تنی چند از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد جهاد تبیین اظهار داشت: نقش احزاب را در جهاد تبیینی و روشنگری جامعه، بسیار مهم خواند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان گفت: امروزه جنگ روانی دشمن به کمک ابزار رسانه‌ها و فضای مجازی برای تضعیف دستاوردهای انقلاب اسلامی بیشتر شده فلذا به توصیه مقام معظم رهبری، آگاهی دادن به مردم از خدمات بزرگ نظام، ضروری است و احزاب می‌توانند در این عرصه، موثر باشند.

وی همچنین با اشاره به سابقه درخشان حزب موتلفه اسلامی در نظام جمهوری اسلامی، احترام به فعالیت احزاب در چارچوب قانون را، برای سر زندگی و پویایی جامعه، ضروری خواند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان زنجان، همچنین انتخابات را یکی از ستون‌های نظام و تبلور جمهوریت و مردم سالاری دینی تلقی و خاطر نشان کرد: یکی از کارکردهای مهم احزاب، جدای از معرفی کاندیدای مورد حمایت، بسترسازی شور انتخاباتی است که مورد ترغیب دست اندرکاران انتخابات است.

در ادامه این دیدار دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان هم، شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات را به عنوان دیده‌بان مهم نظام در عرصه صیانت از قانون اساسی و نیز سپردن مسئولیت‌های تصمیم‌گیری و قانونگذاری به افراد صالح و شایسته در کشور لازم دانست و کارکرد این نهاد را حساس و بسیار خطیر تلقی کرد.

رضا رحیم پور، با بیان اینکه  ناکارآمدی شوراها، دولت و یا مجلس در دوره‌های گذشته، ناشی از عدم اتکاء به احزاب مسئولیت‌پذیر بوده است، افزود: اگر در جامعه، احزاب به درستی و به معنای واقعی یک حزب متعهد، جایگاه اجتماعی داشته باشند و انتخابات را مدیریت کنند، به جرات می‌توان گفت ترک فعل‌ها، مفاسد و عدم پاسخگویی مسؤولان دارای رای مردم، کمتر اتفاق می‌افتاد.

وی با یادآوری سابقه مبارزات انقلابی و تشکیلاتی حزب مؤتلفه اسلامی به عنوان حزب متعهد به نظام و مردم تصریح کرد: این تجربه تشکیلاتی متعهدانه با بیش از نیم قرن قدمت، می‌تواند با همکاری دیگر احزاب، پرچم‌دار و محوریت نظارت بر امر سیاسی و سیاست‌گذاری باشد و در کادرسازی مسئولیت‌های اجرایی برای خدمت صادقانه به مردم، موثر واقع شود و دفتر نظارت و بازرسی انتخابات را نیز درانجام ماموریت، بویژه سلامت و ره‌آورد انتخابات، یاری کند.    

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول