اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

سامانه خزانه داری و نظارت مالی راه اندازی شد

خزانه دارکل کشور گفت: با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی های اطلاعاتی و ارتباطی بخش عمومی کشور؛سامانه خزانه داری و نظارت مالی(سخن) راه اندازی شد.

سامانه خزانه داری و نظارت مالی راه اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، خزانه دار کل کشور ضمن اعلام این خبر گفت:در حال حاضر و با توجه به گستردگی و حجم اطلاعات حوزه‌های تخصصی نظام مدیریت مالی بخش عمومی از جمله مدیریت نقدینگی و مولد سازی و مدیریت اموال و دارایی‌های دولت، مدیریت بدهی ها، نظارت مالی و بودجه ای حسابداری بخش عمومی و گزارشگری مالی و... استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات ضرورت بسیاری دارد.

اکرمی خزانه دار کل کشور در ادامه گفت: به همین منظور خزانه‌داری کل کشور با هدف تسهیل و تسریع در رفع نیازمندی های اطلاعاتی و ارتباطی ذی نفعان به ویژه ذیحسابان و معاونان ذیحساب، کارکنان امور مالی دستگاه‌های اجرایی و تمامی دست اندرکاران نظام مدیریت مالی بخش عمومی اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه خزانه داری و نظارت مالی تحت عنوان  سخن نموده است که با همکاری مرکز فناوری اطلاعات امنیت فضای مجازی و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی امکان نصب و بهره‌برداری از آن برای تمامی کاربران فراهم شده است.
 خزانه دار کل کشور افزود: نسخه اولیه سامانه تخصصی سخن در گوشی های تلفن همراه با سیستم عامل اندروید قابل استفاده بوده و محتوای اطلاعاتی آن در قالب گزینه (منو) های اطلاعاتی و ارتباطی، طراحی و عملیاتی شده است.
وی افزود: این سامانه حاوی اطلاعاتی شامل قوانین و مقررات، قانون بودجه کل کشور، بخشنامه های خزانه‌داری کل کشور، استعلامات، خودروهای دولتی، اوراق مالی اسلامی، نرخ ها/حدنصاب ها/ مهلت های قانونی، تفاهم‌نامه‌های منعقده خزانه‌داری کل کشور، محورهای پژوهشی، حسابداری و گزارشگری مالی، اخبار و غیره همراه با قابلیت جستجو می باشد.
خزانه دار کل کشور ادامه داد: همچنین کانال های ارتباطی نیز در این سامانه طراحی شده که شامل صندوق ارتباط مستقیم با خزانه‌دار کل کشور و مدیران کل و مشاوران خزانه داری کل کشور برای بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات است. همچنین گزینه( منوی) ارسال ایده ها و نوآوری های مرتبط با نظام مدیریت مالی بخش عمومی، امکان دریافت پیام ها و اطلاعیه های صادره خزانه‌داری کل کشور توسط کاربران و غیره از دیگر امکاناتی است که بر روی سامانه طراحی و قرار گرفته است.

 اکرمی در پایان و با اشاره به اینکه استفاده و بهره برداری کاربران سامانه تخصصی سخن در تاریخ نوزدهم بهمن ۱۴۰۰ در مراسمی با حضور وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی رونمایی شد، افزود: خزانه‌داری کل کشور آماده دریافت نظرات و پیشنهادات کاربران برای بهبود توسعه کارکردهای نسخه اولیه سامانه سخن از طریق صندوق ارتباط مستقیم مشاوران خزانه‌داری کل کشور می باشد.
گفتنی است، آدرس لینک مستقیم برای دریافت برنامه نرم افزاری و نصب سامانه تخصصی سخن به شرح ذیل بوده و همچنین از طریق درگاه( پورتال) خزانه داری کل کشور نیز قابل دریافت و نصب می باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول