اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

50 درصد پرونده‌های محاکم در حوزه زمین است

رئیس شورای قضایی استان زنجان گفت: بیش از 50 درصد پرونده‌ها در محاکم در حوزه زمین و اسناد است و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های کیفری استان نیز مرتبط با املاک هستند.

50 درصد پرونده‌های  محاکم در حوزه زمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جلسه شورای قضایی استان ، اظهار کرد: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با نگاه انقلابی و جهادی کارها را بصورت تخصصی و حرفه ای پیگیری می‌کنند آثار خوبی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اهمیت ثبت اسناد و املاک در بخش‌های مختلف در جامعه بالاست و در هدایت جامعه برای رسیدن به مدینه فاضله نقش سازمان نقش تاثیرگذار است، گفت: اقدامات به هنگام و دقیق منجر به کاهش دعاوی و کدورت‌ها و تشکیل پرونده در محاکم خواهد شد.
رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ماموریت‌های مشترک میان دادگستری و ثبت اسناد هر استانی متفاوت می‌تواند باشد و آنچه که ما در استان بررسی کردیم بیش از 50 درصد پرونده‌ها در محاکم در حوزه زمین و اسناد است و تعداد قابل توجهی از پرونده‌های کیفری استان نیز مرتبط با املاک است.
وی تصریح کرد: سنددار کردن املاک اعم از منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی از موارد مهمی است که به همت اداره ثبت اسناد و املاک و دستگاه‌های اجرایی استان  انجام شده است.
رئیس کل دادگستری زنجان گفت: استان زنجان جزء استان‌های پیشرو در انجام وظایف  و ماموریت‌های سازمانی است که از مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان جای تشکر دارد،  البته برخی موانع و مشکلات وجود دارد که باید با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی  و اراضی ملی جلسه برگزار کنیم تا تعداد صدور اسناد بیشتر شود.
وی افزود: کمسیون رفع تداخلات مقدمه انجام تمام ماموریت‌هاست و ما نیز مرتب مصوبات کمسیون را رصد می‌کنیم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: بیش از 212 هزار هکتار اراضی انتظار تایید سازمان نقشه‌برداری است که انتظار داریم در تایید نقشه‌برداری‌ها تسریع  و تسهیل شود.
رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: بیش از یک میلیون هکتار اراضی ملی در استان سند دار شده که حدود 170 هکتار مانده که در آینده نزدیک سنددار خواهد شد،که البته قانون حد نگاری ادارات و سازمان‌ها با هم متفاوت است.

وی افزود: برخی بخش‌ها در قانون حد نگاری بیشتر و کمتر است که مانع برای صدور اسناد و انجام حد نگاری اراضی شده است که نیازمند یکسان سازی و هماهنگی میان سازمان‌ها و ادارات متولی است.

انتهای پیام/73005/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول