اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

246 هزار مسکن مهر باقی‌مانده نیازمند توجه ویژه وزیر راه

بر اساس آمار مستند، بیش از 246 هزار مسکن مهر شهریِ تکمیل نشده در کشور وجود دارد که ضرورت دارد تکمیل آن‌ در دستور کار ویژه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

246 هزار مسکن مهر باقی‌مانده نیازمند توجه ویژه وزیر راه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به استناد گزارش مستند وضعیت طرح مسکن مهر، تا انتهای بهمن‌  سال 1400، تعداد 216 هزار و 388 واحد مسکن مهر شهری که به وسیله بانک مسکن تامین مالی شده‌اند، تکمیل نشده و به دست متقاضیان واجد شرایط نرسیده است.

از تعداد واحد مسکونی بیان شده، 32 هزار و 191 واحد مسکونی معادل 14.8 درصد از واحدهای باقی‌مانده پیشرفت فیزیکی کمتر از 30 درصد را تجربه می‌کنند.

علاوه بر این، 66 هزار 989 واحد مسکونی معادل 31 درصد از واحدهای مسونی پیشرفت بین 30 تا 75 درصد دارند و 117 هزار و 208 مسکن معادل 54.2 درصد از مسکن‌های تکمیل نشده نیز پیشرفت فیزیکی بین 75 الی 100 درصد را برای خود به ثبت رسانده‌اند.

 

 

*چه مقدار از مسکن مهرهای شهری تامین مالی شده توسط سایر بانک‌ها تکمیل نشدند؟

به گزارش فارس با توجه به اینکه بیش از 80 هزار واحد مسکن مهر توسط سایر بانک‌های عامل به غیر از بانک مسکن تامین مالی شده است، لذا پیش‌بینی می‌شود، تعداد واحدهای مسکن مهر شهری باقی مانده بیش از رقم 216 هزار واحد مسکونی باشد.

بر این اساس، به استناد اظهارات یک منبع آگاه در بانک مرکزی، در حال حاضر 30 هزار واحد مسکن مهر تامین مالی شده به وسیله بانک‌هایی به غیر از بانک مسکن تکمیل نشده‌اند.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود، تعداد واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده شهری به رقم 246 هزار 388 واحد مسکونی برسد.

با توجه به آمار مذکور، به نظر می‌رسد، وزارت راه و شهرسازی به منظور تکمیل این واحدهای مسکونی باید تمام تلاش خود را به کار بسته و وزیر راه و شهرسازی به صورت ویژه اتمام واقعی مسکن مهر را دنبال کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول