اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اعتراض خوزستانی ها به تخریب زیستگاه گوزن زرد/ ایرانشهری ها چشمه آبگرم بزمان را پاکسازی کردند

فعالان محیط زیست شهرستان شوش استان خوزستان خواستار جلوگیری از تخریب زیستگاه گوزن زرد در پارک ملی کرخه و عبور خط انتقال آب طرح غدیر از مسیری خارج از این پارک شدند.

اعتراض خوزستانی ها به تخریب زیستگاه گوزن زرد/ ایرانشهری ها چشمه آبگرم بزمان را پاکسازی کردند

به گزارش خبرنگار فارس، گروه های مردمی و داوطلبانه در سراسر ایران سعی دارند با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در حوزه محیط زیست، مردم را نیز با خود همراه کنند تا در این راه و با کمک یکدیگر از این میراث مهم و ارزشمند نگهداری کنند و علاوه بر آن با تلاش و کوشش خود این موارد مهم و آموزشی را با کمک مردم و خانواده ها در سطح جامعه پخش کنند تا دیگر شاهد از بین رفتن طبیعت و محیط زیست نباشیم. ما نیز همچون گذشته تلاش کردیم در قرار سبز هفتگی خود با انتشار و پوشش رسانه ای این فعالیت ها، حمایت خود را از گروه های مردمی و داوطلبانه اعلام کنیم.

 توزیع ٢٠٠٠ جلد کتاب و بروشور آموزش محیط زیستی در عسلویه

تعداد ٢٠٠٠ جلد کتاب و بروشور محیط زیستی با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با همکاری گروه های مردمی و در حاشیه مراسم راهپیمایی روز ٢٢ بهمن، در شهرستان عسلویه استان بوشهر توزیع شد.

زنده گیری یک قلاده شغال در زنجان

با تلاش یکی ازشهروندان دوستدار محیط زیست، یک قلاده شغال که در یکی از خیابان های زنجان دچار حادثه شده بود، به سمت پارک جنگلی این شهرستان هدایت و زنده گیری شد. این شغال برای مداوا به دامپزشکی زنجان منتقل گردید تا پس از درمان و تیمار در دامان طبیعت رها سازی شود.

برگزاری برنامه آموزشی شناخت محیط زیست در سنندج

با همکاری سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست استان کردستان، برنامه ای آموزشی به مناسبت روز جهانی تالاب ها و با هدف فرهنگ سازی و ارتقای دانش زیست محیطی دانش آموزان، در هنرستان دخترانه شهیده رزاق طلب سنندج برگزار شد.

برگزاری چهارمین برنامه طرح مشارکتی زاگرس سبز در ارتفاعات شیراز

با همکاری گروه های مردم نهاد و تعدادی از ادارات استان فارس، چهارمین برنامه طرح مشارکتی زاگرس سبز با هدف استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی، به میزبانی شهرداری شیراز برگزار گردید. در این برنامه که با استقبال خوب مردم مواجه بود، در پارک کوهستانی قندیلی چمران بذر بادام کوهی کاشته شد.

نجات یک گرگ آسیب دیده در استان البرز

طی گزارش مردمی، یک قلاده گرگ ماده که در یکی از مسیرهای اطراف کلانشهر کرج استان البرز بر اثر تصادف با خودرو از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود، پس از انجام اقدامات اولیه جهت قرنطینه و مراقبت به مرکز بازپروری کردان منتقل گردید. این گرگ زخمی پس از اطمینان از کسب سلامتی کامل، به یکی از زیستگاه‌ های امن منطقه منتقل و رهاسازی خواهد شد.

برگزاری دوره آموزشی کوهنوردی و حفظ محیط زیست در استان کرمان

به درخواست تعدادی از گروه ها و همچنین هیئت های مردمی و با استفاده از نیرو های توانمند و متخصص اداره کل حفاظت محیط زیست در زمینه ورزش کوهنوردی، دوره آموزشی کوهستان و کوهنوردی برای گروه های مردمی، هیئت های کوهنوردی و کارکنان محیط زیست استان کرمان برگزار شد.

تقدیر از انجمن های مردم نهاد و جوامع محلی استان کرمانشاه

طی مراسمی که در کرمانشاه و به مناسبت روز جهانی تالاب ها برگزار گردید، از انجمن های مردم نهاد و جوامع محلی دوستدار محیط زیست که نقشی مهم و تاثیرگذاری در ارتقاء فرهنگ زیست محیطی جامعه دارند، تقدیر به عمل آمد.

سفیر صلح، دوستی و محیط زیست در کیش

بانوی دوچرخه سوار و سفیر صلح، دوستی و محیط زیست که علاوه بر شهر‌های ایران به ۳۰ کشور مختلف دنیا سفر کرده است، پس از گذشتن از شهرهای مختلف در ایران، وارد جزیره کیش شد. لازم به ذکر است این بانوی دوچرخه سوار پس از جزیره زیبای کیش، راهی استان هرمزگان نیز خواهد شد.

واگذاری پایش تالاب های مهاباد به سمن های محلی در شهر مهاباد

به کمک نیرو‌های محلی و سمن‌ های زیست محیطی، نشست آغازین فرآیند پایش مشارکتی تالاب‌ های استان آذربایجان غربی، با هدف آموزش ابزار‌ها و تجهیزات تهیه شده برای اندازه گیری پارامتر‌های فیزیکی و شیمیایی در محل تالاب کانی برازان شهرستان مهاباد برگزار شد.

این افراد پس از آموزش‌ و تحویل تجهیزات، تالاب‌ ها را نیز به صورت ماهانه پایش خواهند کرد.

برگزاری آئین اختتامیه چالش ملی ایده اجرایی سبزماند در گیلان

با حضور دوستداران و فعالان حوزه محیط زیست، مراسم اختتامیه چالش ملی ایده اجرایی و پیش رویداد استارتاپی سبزماند در حوزه مدیریت پسماند، همزمان با آغاز هفته محیط زیست و گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست، در پارک علم و فناوری رشت استان گیلان برگزار شد. کاهش تولید، تفکیک، جمع آوری، بازیافت، فروش مجدد، آموزش و فرهنگ سازی، زباله گردی و کاهش حجم پسماند تولیدی ۸ محور مورد بحث در این مراسم بود.

نجات یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده قرخود در شهر مانه و سملقان استان خراسان شمالی

طی گزارش یکی از دامداران طبیعت دوست استان خراسان شمالی، مبنی بر ورود یک قلاده پلنگ به دامداریش در منطقه حفاظت شده قرخود، محیط بانان به محل اعزام شده و این پلنگ که به دلیل سر و صدای سگ ها در داخل یکی از آغل ها مخفی شده بود را صحیح و سالم به زیستگاهش در این منطقه بازگرداندند.

برگزاری جلسه هم اندیشی سمن های گلستان با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری

سمن های محیط زیستی استان گلستان جهت آشنایی و همکاری های هرچه بیشتر، جلسه هم اندیشی تحت عنوان مدیریت پایدار را با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار کردند.

آموزش تفکیک زباله توسط دانش آموز خوزستانی

دانش آموز همیار محیط زیست شهرستان مسجد سلیمان، در حرکتی زیبا با عملی کردن شعار تفکیک زباله از مبدا، این موضوع بسیار مهم را به همشهریان خود آموزش داد. این دانش آموز خوزستانی، فرهنگ سازی و همنوع دوستی با نگاه حفظ محیط زیست را عملی کرد.

آغاز پاکسازی ۱۱ هکتار از باغات مهریز

در راستای کنترل آفت درختان، افزایش بهره‌ وری و کاهش هزینه‌ های سمپاشی و تولید آنها، طرح جهادی کنترل و پاکسازی ۱۱ هکتار از باغات شهرستان مهریز استان یزد، با همکاری باغداران این استان آغاز شده و تا پایان سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

قلمه گیری و کاشت گل های تزئینی در خیابان های نورآباد

انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی استان فارس با همکاری شهردار و شورای شهر نورآباد و به منظور توسعه فضای سبز شهری، مشارکت شهروندان جهت حفظ درختان، گسترش درختکاری و همچنین پرورش گل و گیاه، از درختان برهان گلی و گل های تزئینی قلمه گیری کرده و در خیابان های این شهر در استان فارس کاشتند.

 مطالبه فعالان محیط زیست شوش جهت جلوگیری از تخریب پارک ملی کرخه

تعدادی از فعالان محیط زیست شهرستان شوش استان خوزستان خواستار جلوگیری از تخریب زیستگاه گوزن زرد در پارک ملی کرخه و عبور خط انتقال آب طرح غدیر از مسیری خارج از این پارک شدند. پارک ملی کرخه یکی از ۲ زیستگاه اصلی گوزن زرد و ارزشمندترین منطقه حفاظت شده ملی و بین‌المللی است که اکنون در مسیر طرح آبرسانی غدیر قرار گرفته است.

انتشار دفترچه و تابلوی راهنمای پرندگان تالاب صالحیه

با تلاش کارگروه حامیان تالاب صالحیه و همکاری باشگاه پرنده نگری ایرانیان و گروه پرنده شناسی طرلان، به منظور ثبت دانش بومی افراد محلی، مشاهدات کارشناسان و پرنده نگرهای ایرانی، و همچنین با هدف معرفی پروژه احیا تالاب صالحیه و پرندگان آن، اقدام به چاپ بروشور و نصب تابلوی راهنمای پرندگان موجود در این تالاب کردند. تالاب صالحیه در شهرستان نظرآباد استان البرز قرار دارد.

توزیع علوفه توسط دوستداران طبیعت و انجمن های زیست محیطی در بیجار

با توجه به ادامه ی فصل سرما، دوستداران طبیعت و انجمن های زیست محیطی شهرستان بیجار، بیش از یک تُن یونجه خشک را نذر وحوش منطقه حفاظت شده در این شهرستان کردند.

این منطقه زیستگاه قوچ، میش ارمنی، آهو، پرندگان و خرندگان بسیاری در استان کردستان است.

پاکسازی چشمه آبگرم بزمان از زباله در شهر بزمان استان سیستان و بلوچستان

چشمه آبگرم بزمان که یکی از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان ایرانشهر است، توسط محیط بانان این شهر و با همکاری سمن‌ ها و جوامع محلی از زباله پاکسازی شد.

منطقه بزمان در استان سیستان و بلوچستان یک سوم حیات وحش جانوری ایران را در خود جای داده و به دلیل تنوع اقلیمی و وجود سه تیپ زیست کوهستانی، دشتی و تپه ماهوری گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

پاکسازی روستاهای گردشگری رودبار از زباله

در راستای اجرای پویش هفتگی زندگی سالم با محیط زیست سالم حدود یک تن زباله کنار جاده ای با هدف فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست، توسط جمعی از فعالان زیست محیطی و پرسنل برخی ادارات رودبار، از روستاهای این شهرستان در استان گیلان جمع آوری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول