اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ماجرای صدور دو حکم عزل و نصب مدیریتی در ساری/ معارفه ناتمام سرپرست شهرداری ساری

روز گذشته در جلسه شورای شهر، طالبی از سمت شهرداری ساری برکنار و احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری معارفه شد، اما این مسئله همه ماجرا نبود و امروز رئیس شورای شهر ساری، مصوبه بیست‌و یکمین جلسه شورای شهر را لغو و مجددا طالبی را به کرسی شهرداری ساری نشاند.

ماجرای صدور دو حکم عزل  و نصب مدیریتی در ساری/ معارفه ناتمام سرپرست شهرداری ساری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، ماجرای کش و قوس شهردار و اعضای شورای شهر وارد مرحله عزل و نصب‌های با اعتبار کمتر از ۲۴ ساعته شده است.

حاشیه شورا و شهرداری ساری از زمان طرح بحث عدم احراز توسط پنج عضو شورای شهر ساری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

نائب رئیس شورای شهر در جلسه هفته گذشته شورا بحث عدم احراز را مطرح کرده که با مخالفت رئیس و سه نفر از اعضای شورا مواجه شده است.

رسانه‌ای شدن بحث عدم احراز شهردار ساری توسط نائب رئیس شورا با واکنش یکی دیگر از اعضای شورا مواجه شده و جنگ رسانه‌ای دو گروه شورای شهر آغاز شده است.

آتش زیرخاکستر جدال اعضای شورا دوباره در جلسه علنی این هفته شعله ور شده و دامن جواد طالبی را گرفته است.

اعضای پیگیر عزل جواد طالبی از سمت شهرداری ساری که تعداد آنها پنج نفر است در جلسه‌ای که رئیس شورا حضور نداشت، نسبت به معرفی سرپرست شهردار ساری اقدام کرده و در رسانه‌ها بحث عزل شهردار را پیش کشیدند.

چهار عضو مخالف عدم احراز شهردار ساری اعلام کردند که پشتوانه قانونی برای پیگیری کننده عزل شهردار وجود ندارد و تنها راه برکناری طالبی، استیضاح است.

اعضای شورای مخالف طالبی، مصمم به اجرای صورتجلسه روز گذشته، امروز برای معارفه سرپرست انتخاب شده و عزل جواد طالبی پیش از ظهر امروز وارد عمارت شهرداری ساری شدند.

رحمان میرشجاعی عضو شورای شهر ساری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به ارسال مصوبه برای کمیته انطباق اقدام نکردید،گفت: رای اکثریت شورا را به صورت صورتجلسه تنظیم کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طالبی همچنان شهردار ساری است، افزود: در قانون برای بحث عدم احراز  استفساریه‌ای به تصویب مجلس رسیده که شورای نگهبان هم آن را تایید کرده که شورا می‌تواند عدم احراز شهردار را پیگیری کند.

میرشجاعی اضافه کرد: در این استفساریه‌ سوال شده است که آیا نیاز است که صورتجلسه شورا در کمیته انطباق مورد رسیدگی قرار گیرد که پاسخ داده شده که رای اکثریت شورا ملاک است.

اما فرماندار ساری نظر دیگری دارد، محمدعلی نوبخت با اعلام اینکه مصوبه شورا در کمیته انطباق فرمانداری دریافت نشده است، افزود: پس از دریافت مصوبه بر اساس قانون این مصوبه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

تلاش اعضای مخالف  ماندن جواد طالبی در سمت شهرداری ساری برای برگزاری مراسم معارفه به نتیجه نرسید و مشخص نشده است که کدام نهاد و ارگان جلوی برگزاری این مراسم را گرفته است.

اعضای شورای ناکام از برگزاری مراسم معارفه، مصطفی احمدی‌فولادی به  عنوان سرپرست شهرداری ساری، راه فرمانداری را برای به کرسی نشاندن خواسته‌های خودشان در پیش گرفتند.

هنوز نتیجه این نشست و برخواست مشخص نشده که رئیس شورا طی نامه‌ای صورتجلسه روز گذشته اعضای شورا را باطل اعلام کرده و حکم سرپرستی احمدی‌فولادی را لغو و خواستار از سرگیری فعالیت جواد طالبی در سمت شهرداری ساری شده است.

اگرچه نامه شورای شهر ساری به صورت موقت، پایانی بر حاشیه‌های ایجاد شده در شهرداری و شورای شهر است اما به نظر می‌رسد که جواد طالبی راه بسیار سختی را برای مدیریت در شهرداری ساری در پیش رو دارد و ممکن است این کش و قوس‌ها همچنان تداوم داشته باشد.

 

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول