اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

اتمام حجت دادستان آبیک با صاحبان واحدهای دامی/ محیط زیست نباید فدای مسائل دیگر شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: صاحبان واحدهای دامی و دامداران نباید محیط زیست را فدای مسائل دیگر کنند.

اتمام حجت دادستان آبیک با صاحبان واحدهای دامی/ محیط زیست نباید فدای مسائل دیگر شود

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، قاضی مرتضی محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با دامداران شهرستان آبیک در راستای رفع مشکلات زیست محیطی، این شهرستان را قطب تولید دام و فرآورده‌های دامی در استان و کشور دانست و ضمن قدردانی از زحمات تولیدکنندگان در عرصه دامی اظهار کرد: شهرستان آبیک در نقطه‌ای قرار گرفته که از چهار سمت از شرق توسط نیروگاه، غرب سیمان، شمال معادن و جنوب دامداری‌ها و مرغداری‌ها و ریزگردها احاطه شده که فعالیت آنها علاوه بر آلودگی هوا موجب آسیب به محیط زیست و ایجاد معضلات زیست محیطی شده‌ است.

وی افزود: نیروگاه شهید رجایی به دلیل شرایط حاکم در کشور و کمبود گاز مجبور به استفاده از سوخت مازوت است و در شمال آبیک هم از فعالیت برخی معادن جلوگیری شده و توانسته‌ایم فعالیت آنها را کنترل کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: مسائل زیست محیطی نباید فدای مسائل مختلف دیگر شود و اگر در گذشته در زمینه فعالیت دامداری ها به صورت اصولی مدیریت می‌شد امروز شاهد این حجم از معضلات زیست محیطی از سوی دامداری‌ها نبودیم.

محمدی اضافه کرد: هر کمکی از دست بنده برآید برای رفع دغدغه های تولیدکنندگان و دامداران دریغ نمیکنم و نیاز هم باشد برای تسهیل در پرداخت تسهیلات بانکی، از روسای بانک‌ها هم دعوت به عمل می‌آوریم و رایزنی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان عرصه دام و دامداران لازم است در کنار تولید و اشتغال نیم نگاهی هم به مسائل محیط زیست داشته باشند  و خود را ملزم به رعایت قوانین زیست محیطی کنند چرا که آلایندگی محیط زیست به خود ما برمی‌گردد و بر سلامت و بهداشت مردم پیامد منفی به همراه خواهد داشت.

تشکیل پرونده قضایی راحت است

این مسئول قضایی با بیان اینکه تشکیل پرونده قضایی برای ما راحت است اما تمایل نداریم موضوعات رو قضایی پیش ببریم، اذعان کرد: از دامداران انتظار داریم در زمینه مسائل محیط زیستی پیشرو باشند و پای کار بیایند و در خصوص مسائل زیست محیطی اعم از آب، خاک،  هوا و پسماند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند تا نیازی به اخطار و تذکر مسئولان محیط زیست، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت و درمان نداشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه برنامه‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: با انجام اقدامات لازم در زمینه مسائل محیط زیست  و جلوگیری از ایجاد آلایندگی و رفع معضلات زیست محیطی، هم دغدغه دامداران رفع می‌شود و هم  دغدغه‌ ما در زمینه حقوق عامه و حوزه محیط زیست مرتفع می‌شود.

محمدی بر مدیریت پسماندهای پزشکی، فاضلاب و کودهای دامی از سوی واحدهای دامی تاکید و ادامه داد: تا چهار ماه آینده هر واحد دامی که نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی اهتمام وزرد و اقدامات لازم را انجام دهد قابل احترام و مورد حمایت ماست اما هر صاحب دامداری که اقدامی در خصوص رعایت مسائل محیط زیست انجام ندهد طبق پیش‌بینی قانونگذار، بدون لحاظ کردن اشتغال افراد و وجود دام برخورد قاطع قانونی و پلمپ صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هر واحد دامی هم که نسبت به افزایش ظرفیت دام در دامداری اقدام کرده باید نسبت به کاهش اقدام شود و اگر پیگیر  طرح توسعه است مجوزهای لازم باید أخذ شود در غیر این صورت، اقدامات قضایی اجرا می‌شود.

این مسئول قضایی ابراز امیدواری کرد: تا چهار ماه آینده آلایندگی تمام دامداری‌ها در زمینه تمام مسائل محیط زیست کاهش یابد و به حد استاندارد مطلوب برسد و همین رویه حفظ شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک یادآور شد: مصوبات این جلسه به دامداران ابلاغ می‌شود که ملزم به اجرای مصوبات تصویب شده هستند و در جلسه بعدی، هیچ بهانه‌ای برای رفع مشکلات محیط زیستی مورد پذیرش نیست.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول