اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

زنده‌یاد عبدالکریم وصال مشوق جوانان در عرصه کسب علم بود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بزرگداشت اساتید برجسته و پیشکسوت دانشگاه نظیر زنده‌یاد استاد «عبدالکریم وصال» گرامیداشت علم و دانش است.

زنده‌یاد عبدالکریم وصال مشوق جوانان در عرصه کسب علم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید وحید حسینی در مراسم بزرگداشت استاد عبدالکریم وصال اظهار داشت: لازم است جوانان امروز بدانند که زنده یاد استاد دکتر وصال، یکی از پایه‌ گذاران دانشگاه شیراز پیش از انقلاب و دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بود که به مدت بیش از نیم قرن، خدمات علمی و آموزشی را در سطح عالی ارائه داد.

 این مسوول در حوزه سلامت فارس با تبیین ویژگی های این استاد فرزانه اظهار کرد: دکتر وصال جوانان را به ارتقاء و کسب علم و دانش تشویق می ‌کرد و مشوق و راهنمای اساتیدی بود که اکنون در رشته رادیولوژی، از افراد برجسته کشور هستند.

سید وحید حسینی اضافه کرد: مرحوم استاد وصال به دلیل داشتن خانواده‌ای که اهل ادب و هنر، علم و دانش و فرهیخته و زبانزد بود، پس از اتمام تحصیلات تخصصی پزشکی در رشته رادیولوژی به وطن خود بازگشت و با تلاش های خود ماندگار ماند و به مردم و هم‌میهنان خود، خدمات ارزنده ای در حوزه های آموزشی و سلامت ارایه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: دکتر وصال در هر عرصه ای از حوزه های علمی که وارد می شد، به بهترین شکل زمینه رشد و ارتقای دیگران را نیز فراهم می کرد.

وی، استادپروری را از نکات علمی و رفتاری مرحوم استاد وصال برشمرد که در حوزه تخصصی رشته رادیولوژی موفق به پرورش اساتید برجسته ای شد.

حسینی ادامه داد: بیشترین آرامش روحی که می شود برای اساتید فقید و برجسته دانشگاه نظیر استاد دکتر وصال مهیا کنیم، پیروی از نظریات ارزنده این اساتید فرزانه است تا به درخشش بیشتر دانشگاه همانند گذشته در کشور و منطقه منجر شود.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز فقدان اساتید برجسته مانند استاد «عبدالکریم وصال» را جبران ناپذیر خواند و گفت: این فقدان تنها با کسب دانش و پیروی از سوی اساتیدی جبران می شود که دانش و تجارب ارزنده اساتید فقید را فرا گرفته‌اند.

این مسوول از خداوند متعال برای این استاد فرزانه طلب آرامش و آمرزش و برای خانواده، دوستان و همکارانش، طلب صبر و شکیبایی کرد و ابراز امیدواری کرد تا بتوانیم با پیروی از بلند نظری که از ویژگی‌های مهم و شاخص اصلی آن استاد فرزانه بود، گام های موثری در عرصه خدمت و دانش پزشکی برداریم.

حجت الاسلام «حجت الله نوایی» کارشناس مذهبی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «راسخی» نماینده گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «رامین وصال» فرزند زنده یاد دکتر وصال، «محمدمهدی آرسته» از اساتید بازنشسته و پیشکسوت دانشگاه، دیگر سخنرانان این آئین بودند که پیرامون ویژگی‌ های استاد عبدالکریم وصال مطالبی عنوان کردند.

این آیین در بیمارستان نمازی شیراز و با حضور اساتید پیشکسوت، پزشکان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با گلباران پیکر استاد «عبدالکریم وصال»، برگزار شد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول