اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

فارس‌من| راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی از عهده خراسان‌جنوبی خارج است

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی زیر نظر ریاست جمهوری است و ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

فارس‌من| راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی از عهده خراسان‌جنوبی خارج است

محمود رمضانی، معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای و سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از بیرجند، در خصوص نبود مرکز اسناد و کتابخانه ملی در خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی زیر نظر ریاست جمهوری بوده است و ارتباطی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. 

وی افرود: چند سال قبل در خراسان‌جنوبی پیگیر بودیم که بتوانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم اما محقق نشد و چون راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست ما نمی‌توانیم پیگیری کنیم اما می‌شود این مسئله را مطالبه کرد. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در بحث مشاهیر، مفاخر و بزرگان استان برنامه‌هایی انجام داده و در حال انجام دارد. 

رمضانی عنوان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا حداقل سالی یکبار بزرگداشتی برای یکی از مشاهیر، مفاخر و بزرگان استان برنامه‌ریزی و برگزار می‌شد اما با شیوع کرونا و طی حداقل دو سال این برنامه تعطیل شده است. 

وی اظهار کرد: سال گذشته برنامه‌ای تحت عنوان "دوشنبه‌های با مفاخر" در فضای مجازی برنامه‌ریزی شد و طی ۱۲ قسمت هر هفته یکی از مفاخر استان در این برنامه معرفی می‌شد. 

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: برای امسال نیز از امروز دوشنبه برنامه‌ریزی شده مشاهیر و مفاخر استان از طریق فضای مجازی و در برنامه "دوشنبه‌های با مفاخر" طی ۱۲ قسمت و هر هفته یکی از مفاخر و مشاهیر استان معرفی شوند. 

رمضانی افزود: علاوه بر این برنامه بزرگداشتی برای دو نفر از بزرگان استان آقایان «بهنام فر» و «محمدمهدی ناصح» برنامه‌ریزی شده بودکه با توجه به شرایط کرونایی، آغاز سال جدید و ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی می‌شود این بزرگداشت طی هفته معلم سال آینده برگزار شود. 

وی با بیان این‌که قصد داریم انجمن مفاخر استان فعال‌تر شود، بیان کرد: جلساتی را به صورت هفتگی برگزار می‌کنیم و قرار است شیوه نامه‌هایی برای مشخص شدن دقیق پدران علم، مفاخر، مشاهیر و شخصیت‌ها تهیه و برای بزرگداشت آنها برنامه‌ریزی شود. 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برگزاری بزرگداشت برای بزرگان، مفاخر، شخصیت و مشاهیر استان بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این برنامه‌ها را انجام می‌دهیم اما راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی بر عهده ما نیست لذا سعی می‌شود با برگزاری مراسم نکوداشت و بزرگداشت‌ها خلاء نبود مرکز اسناد و کتابخانه ملی در استان برطرف و بزرگان استان معرفی شوند. 

رمضانی راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در خراسان جنوبی را ضروری دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی راه‌اندازی مرکز اسناد در استان مهم است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی آمادگی این را دارد که با سایر سازمان‌های مربوط مطالبه و مسئولان مرکز کشور را برای راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در خراسان‌جنوبی متقاعد کند. 

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان با ثبت پویشی در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «راه‌اندازی مرکز اسناد و کتابخانه ملی در خراسان جنوبی ضروری است» خواستار پیگیری این موضوع هستند؛ در توضیحات این پویش آمده است: «با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی در حال حاضر و در آینده و با توجه به وجود مفاخر و مشاهیر زیاد و دارا بودن اسناد علمی، پژوهشی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی ایجاد مرکز اسناد و کتابخانه ملی در خراسان جنوبی از ضروریات است.»

انتهای پیام/ ۶۹۰۶۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول