اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهاد تبیین یک کار توأمان معرفتی و عملیاتی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: جهاد تبیین یک کار توأمان معرفتی و عملیاتی است که هم‌، زمان و زمانه شناسی، دشمن‌شناسی و هم وظیفه‌شناسی می‌طلبد.

جهاد تبیین یک کار توأمان معرفتی و عملیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سینا دلشادی صبح امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان مرکزی با آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تبیین حقایق انقلابی در برابر جریان‌های تحریفی و انحرافی، همچون جریان نفاق که درصد ارائه اسلام التقاطی در جامعه هستند، اهمیت فوق‌العاده دارد، این مهم در درجه اول وظیفه دانشمندان انقلابی است و راسخ در علم و در مراحل بعد وظیفه کسانی است که به هر نسبتی از اندیشه اسلام ناب بهره برده‌اند.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم مخاطبین اصلی فرمان جهاد تبیین اهالی فرهنگ و هنر و رسانه هستند و بهترین قالب بیانی برای تبیین حقایق قالب هنر است افزود: جهاد تبیین نه‌فقط با کلام که با قلم و قدم است و نه‌فقط با زبان که با جان و مال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان داشت: امروز اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در آزمونی حساس قرار گرفته‌اند که رمز سربلندی در این آزمون پاسخ به ندای هل من ناصری است که برای یاری دین خدا و جدا کردن حق از باطل است.

دلشادی با بیان اینکه جهاد تبیین فقط این نیست که از دستاوردهای انقلاب اسلامی نام ببریم یا به تحلیل سیاسی بپردازیم که اگر فقط این بود هم‌اکنون نیز از سوی بسیاری از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای جبهه انقلاب در حال انجام است خاطرنشان کرد: بنابراین فرمان جهاد تبیین به عنوان یک فریضه بایستی فراتر از اقدامات فعلی است تا با آسیب مواجه نشود.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین یک کار توأمان معرفتی و عملیاتی است که هم‌زمان و زمانه شناسی، هم دشمن‌شناسی و هم وظیفه‌شناسی می‌طلبد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برای اثربخشی جهاد تبیین می‌بایست ضمن طراحی یک الگوی کنش رسانه‌ای مناسب بر اساس شناخت میدان و معرکه، یک عملیات ترکیبی و تغییر از حالت انفعالی و تدافعی به قرار گرفتن در موقعیت و موضع تهاجمی را تدارک دید.

دلشادی یادآور شد: قطعاً برای کنش آفندی در جنگ نرم و در جنگ رسانه باید فعالان جبهه خودی به لحاظ توانمندی‌های مادی و معنوی، رشد و ارتقا یابند و حمایت بیشتری از رسانه‌های انقلابی شود.

وی اضافه کرد: توفیق در این جهاد فکری و فرهنگی رسانه‌ای و هنری مرهون ترکیب و تقارن با قدرت سیاسی، فرهنگی اقتصادی، دفاعی، دیپلمات و امنیتی در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نخبگان فکری، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان سراسر افتخار مرکزی به عنوان استان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی آمادگی خود را در لبیک به فرمان امام مسلمین در خصوص جهاد تبیین اعلام می‌دارند و امید آن دارند که تا با حمایت‌های همه‌جانبه مادی و معنوی به عنوان استان نمونه در خط مقدم جبهه جهاد تبیین با زبان، بیان و قلم و هنر خود انجام دهند.

دلشادی اظهار داشت: اهالی فرهنگ و هنر و رسانه با نصب العین قرار دادن سند فاخر بیانیه گام دوم انقلاب استانی همان‌طور در تشکیل این تجمع به عنوان اولین استان در کشور طلایه‌دار بوده است در خط‌شکنی و خط‌نگه‌داری فرهنگی در جبهه جهاد تبیین و در میدان اقدام و عمل طلایه‌دار بماند.

فعال رسانه‌ای استان مرکزی نیز در این بازدید گفت: امروز در شرایطی که دشمن به دنبال تحریف واقعیت‌ها و مأیوس کردن مردم از نظام و انقلاب است، مهم‌ترین رسالتی که بر دوش اهالی فرهنگ و هنر و به‌ویژه رسانه‌ها گذاشته شده، جهاد تبیین است.

محمد حسین‌خانی اظهار کرد: جهاد تبیین همواره در ماه‌های اخیر بارها در بیانات حضرت آقا مورد اشاره قرار گرفته و به آن تأکید شده و این رسالت اصحاب رسانه را در این فریضه واجب، سنگین‌تر کرده است.

وی افزود: بیش از چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و دشمنان انقلاب با ایجاد فضای منفی به دنبال این هستند که انقلاب را در چشم مردم کوچک و بی‌ارزش نشان بدهند، به همین خاطر دست به تحریف واقعیت‌های تاریخ ایران زده و ایران قبل از انقلاب را بهتر از ایران بعد از انقلاب جلوه می‌دهند، در حالی که دستاوردهای انقلاب با قبل از آن به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست و این رسالت خبرنگاری است که باید این واقعیت‌ها را به مردم بازگو کند.

فعال رسانه‌ای استان با اشاره به نقش خبرنگاران در عرصه جهاد تبیین بیان داشت: اصحاب رسانه باید با شناخت دقیق از برنامه‌ها، اهداف و ترفندهای دشمنان، رسوایی و اعتبارزدایی از دشمن را در دستور کار قرار داده و جامعه را در برابر تهاجم رسانه‌ای دشمن ایمن کند.

حسین‌خانی ادامه داد: هدایت جامعه به سمت مبانی اعتقادی و عزت ملی، تبیین درست دستاوردهای نظام، آگاهی بخشی و امیدآفرینی، مبارزه به موقع با فساد از طریق سوت زنی‌های به موقع، از مهم‌ترین اقداماتی است که رسانه‌ها می‌توانند از طریق آن به تحقق جهاد تبیین کمک کنند.

 وی اضافه کرد: در جنگ رسانه‌ای دشمنان با القای ناامیدی، بدبین کردن مردم نسبت به مسؤولان، بزرگنمایی مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه به دنبال اهداف شوم خود هستند که رسانه‌ها باید از طریق مطالبه‌گری به موقع به‌مثابه سد محکمی در مقابل جولان رسانه‌های معاند و بیگانه قرار گیرند و با بازنشر و انعکاس دقیق و صحیح اخبار در راستای تحقق جهادِ تبیین گام بردارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول