اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

پیردوست: ساواک مجبورمان کرد پایان «گوزن‌ها» را عوض کنیم!

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: پایان «گوزن‌ها» را با نظارت ساواک فیلمبرداری کردیم. کیمیایی زیر بار نمی‌رفت و می‌گفت این کار را نمی‌کنم ولی با تهدید و فشار مجبورش کردند. نسخه اصلی هم بعد از انقلاب اکران شد.

پیردوست: ساواک مجبورمان کرد پایان «گوزن‌ها» را عوض کنیم!

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سعید پیردوست بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با روزنامه فرهیختگان درباره دخالت ساواک در فیلمنامه «گوزن‌ها» و تغییر پایان آن می‌گوید: یک برداشت اولی بود که قصه اصلی بود. در آن برداشت اصلی، قریبیان یک فرد انقلابی است. اما در فیلمی که بیرون آمد و به دستور ساواک دوباره انتهای آن فیلمبرداری شده بود، این کاراکتر همانند دزد بانک است، از بانک دزدی کرده و آن پول‌ها برای بانک است، درحالی که کل مطلب این است که او فردی انقلابی است.

او رفیق قدیمی خود را پیدا می‌کند که مبصر بوده، به نوعی این الگوی او بود و به شرایطی افتاده بود که خود را با اعتیاد و بی‌پولی و سایر شرایط زندگی وفق می‌داد. رفیق او قدرت، به‌نوعی او را به زندگی برمی‌گرداند. می‌گوید زندگی این نیست و باید روی پای خود بایستی. تو که مشت به دیوار می‌زدی و دیوار تو می‌رفت، مگر مبصر من نبودی و مگر همه را رهبری نمی‌کردی و او را بیدار می‌کند و درحقیقت به فضای زندگی و اجتماع بازمی‌گرداند که حتی باعث می‌شود هروئین‌فروش را بکشد، شرایط را طوری درست کند که بتواند زندگی کند و درنهایت وقتی ماموریتی را به او می‌دهند که کیف پول را به فلان‌جا بدهد، درحقیقت ماموریت خطیری را به او داده‌اند.

گوزن‌ها ابتدا این بود و آخر فیلم، درحالی که او در خانه پناه گرفته بود، اینها می‌آیند و رفیق او در حیاط می‌رود و با افسرنگهبان صحبت می‌کند. می‌گوید من می‌توانم با او صحبت کنم و او را بیرون بیاورم. قبول می‌کنند و می‌رود و در نیمه‌راه می‌گوید بیرون می‌آ‌یید یا بیایم؟ رفیق او که در اتاق بود می‌گوید چرا دخالت کردی، چرا خود را درگیر کردی. او می‌گوید درست است که تن ما آلوده است اما رفاقت ما جایی نرفته است. به‌نوعی سعی می‌کند بگوید من بیدار شدم و خود را پیدا کردم. به این دلیل ساواک به این فیلم گیر داد.

او در اتاق می‌رود که تیر به پای او می‌خورد. می‌گوید نمردیم و گلوله هم خوردیم. آنجا با او صحبت می‌کند و دوتایی اسلحه را درمی‌آورند. رفیقش می‌گوید اشتباه کردی که آمدی. او می‌گوید اشتباه نکردم و رفاقت ما جایی نرفته و هنوز باقی است. آخر فیلم این‌حالتی است و درحقیقت خانه را عوامل ساواک منفجر می‌کنند. ساواک می‌گفت این نباید باشد و باید تسلیم شود و بیرون بیاید. درنهایت قسمت آخر را مجدد فیلمبرداری کردند و با شرایطی ساختند که او تسلیم می‌شود. دوباره پایان را با نظارت ساواک فیلمبرداری کردیم. کیمیایی زیربار نمی‌رفت و می‌گفت این کار را نمی‌کنم ولی با تهدید و فشار مجبورش کردند. نسخه اصلی هم بعد از انقلاب اکران شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول