اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

استقلال وکیل سبب دادرسی منصفانه می شود

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: حفظ استقلال وکیل دادگستری زمینه برقراری دادرسی منصفانه را رفاهم می آورد چرا که اگر استقلال حفظ نشود افراد ذی نفوذ بر روی پروانه وکالت افراد خطر ایجاد می کنند.

استقلال وکیل سبب دادرسی منصفانه می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید محمد حسینی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: حق دفاع مردم به عنوان یکی از مهمترین اصول ملت در قانون اساسی است و در همین راستا حق آزادی، حق بیان، حق شغل و حق حیات نیز از مهم ترین حقوق بشری تلقی می شود که در اسلام نیز به آن اشاره شده است.

وی افزود: نداشتن کانون وکلا در زمان طاغوت یکی از نواقصی بود که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی مطرح شده بود.

حسینی یاد آور شد: استقلال وکیل بسیار حائز اهمیت است و تمامی حقوقدانان تلاش خود را در راستای حفظ استقلال کانون وکیل و قاضی می کنند.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین ادامه داد: زمانی که استقلال وکلا حفظ نشود افراد ذی نفوذ به خود اجازه خواهند داد تا پروانه وکلا را برای رسیدن به اهداف خود به خطر بیندازند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ استقلال کانون وکلا گفت: زمانی که این امر محقق شود وکیل شجاعانه دفاع خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: دادسرای انتظامی کانون وکلا به منظور نظارت بر وکلا تشکیل شده که پس از آن دادگاه وکلا و بعد از آن نیز دادگاه عالی انتظامی قضات را داریم.

وی یاد آور شد: اتحادیه سراسری کانون وکلا های دادگستری استان با هدف برنامه ریزی جهت انسجام بخشی و ارتقاء کانون وکلاست.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: متاسفانه طرح تسهیل در کسب و کار طرح نامناسبی است و به طرفی پیش می رود که کم سوادان هم می توانند پروانه وکالت کسب کنند.

وی تاکید کرد: ما تمام تلاش خود را در راستای مصوب نشدن این قانون کرده ایم که البته نیاز است تا اصحاب رسانه نیز در این راستا تلاش مضاعف کنند.

وی عنوان کرد: راه اندازی واحد صلح و سازش یکی از اقداماتی بود که صورت گرفته و موجب شده تقریبا بیش از 50 درصد پرونده ها منجر به صلح شود.

حسینی از اجرای طرح وکیل مهربانی خبر داد و گفت: این طرح با کمیته امداد و به منظور حمایت از ایتام فاقد سرپرست انجام گرفته است.

وی اعلام کرد: ماهیانه 1200 نفر ساعت مشاوره رایگان دادا می شود و هم چنین 100 پرونده معاضدتی نیز انجام می شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر 1300 نفر اعم از وکلا و کارآموزان داریم که از این تعداد 40 درصد بانوان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول