اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سردار دهقان: در خصوص معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی غفلت شده است

مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه‌های صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توانمندی ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی موجود در پژوهشگاه مواد و انرژی باید معرفی شود و در جهت توسعه عمومی صنعت دفاعی و غیردفاعی قرارگیرد.

سردار دهقان: در خصوص معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی غفلت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، سردار سرتیپ حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه‌های صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی‌های پژوهشگاه مواد و انرژی در مشکین دشت شهرستان فردیس بازدید کرد. طی این بازدید بخش های مختلف پژوهشی، آزمایشگاهی و نمایشگاهی این پژوهشگاه مورد بازدید قرار گرفت. 

استفاده از ظرفیت پژوهشگاه مواد و انرژی در توسعه صنایع و ایجاد ارتباط حوزه دانش و پژوهش با صنایع دفاعی و غیردفاعی کشور از اهداف این بازدید بود. 

در حاشیه این بازدید سردار حسین دهقان، مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه‌های صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح هدف از این بازدید را آشنایی با ظرفیت‌های موجود در پژوهشگاه مواد و انرژی و احصای زمینه‌های همکاری با نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: ظرفیت عظیم علمی و پژوهشی موجود در پژوهشگاه مواد و انرژی باید در جهت توسعه عمومی صنعت دفاعی و غیردفاعی قرارگیرد.

وی در خصوص همکاری پژوهشگاه با صنایع دفاعی، اظهار کرد: همکاری‌های پژوهشگاه تا کنون به صورت فردی و موردی بوده است که باید این همکاری‌ها گسترده و سازمانی شود. این فرمانده ارشد سپاه اضافه کرد: ظرفیت‌های فوق العاده ای در این پژوهشگاه در حوزه انرژی مولدها، ذخیره سازها، محیط زیست، میکرو الکترونیک و غیره وجود دارد که می‌تواند مورد استفاده صنایع مختلف قرار گیرد. 

سردار دهقان نیروی انسانی علاقمند و تجهیزات را از مهمترین ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی دانست و تصریح کرد: این تجهیزات باید به روز رسانی شود و ارتباط سازمانی و تعریف شده با صنایع عمومی و بخش خصوصی ایجاد و به طور شایسته از این ظرفیت بهره گیری شود.

وی با بیان اینکه حوزه فعالیت پژوهشگاه مواد و انرژی توسعه فناوری است؛ در خصوص نحوه همکاری پژوهشگاه با صنایع مختلف، گفت: در این پژوهشگاه برخی مواد تولید می‌شود که می‌تواند در برخی محصولات صنعتی استفاده شود. 

این مقام مسؤول بر لزوم معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه مواد و انرژی تاکید کرد و افزود: در خصوص معرفی ظرفیت‌های پژوهشگاه غفلت شده است. این ظرفیت‌ها باید معرفی شود و در معرض اطلاع قرار گیرد تا زمینه بهره گیری از این ظرفیت‌ها فراهم شود.‌ اراده و استعداد لازم برای توسعه صنایع در این پژوهشگاه وجود دارد، که باید از این ظرفیت در جهت تامین نیاز صنایع استفاده شود.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول