اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

بذری: امیدوارم از چرخه سربلند بیرون بیایم/برای رقابت با قاسم‌پور باید طلا بگیرم

ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان در وزن ۹۲ کیلوگرم گفت: چرخه انتخابی بسیار کامل تعریف شده و امیدوارم از آن سربلند بیرون بیایم.

بذری: امیدوارم از چرخه سربلند بیرون بیایم/برای رقابت با قاسم‌پور باید طلا بگیرم

احمد بذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص تمریناتش برای حضور در جام یاشاردوغو، عنوان کرد: امسال کارمان را از مسابقات قهرمانی کشور در گرگان شروع کردیم، البته من در لیگ هم کشتی می‌گرفتم که با تیم صنایع قهرمان شدیم. بعد از عنوان دومی در مسابقات قهرمانی کشور به تمرینات تیم ملی اضافه شدم تا در جام یاشاردوغو شرکت کنم.

آزادکار ۹۲ کیلوگرم کشورمان، افزود: مسابقات یاشاردوغو سطح بالایی دارد؛ اسامی کشتی‌گیران روس که اعلام شد دیدم آنها با تیم خوبی شرکت می‌کنند. رنک مسابقات یاشاردوغو باعث شده تا کشتی‌گیران سطح بالا در مسابقات شرکت کنند. ما هم بعد از قهرمانی کشور بلافاصله اردو داشتیم و تا الان تمرینات منظم پیگیری می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه امتیاز مسابقات رنکینگ‌دار به سیدبندی جهانی کمک می‌کند، فکر می‌کنی چه نتیجه‌ای در ترکیه کسب کنی، خاطرنشان کرد‌: در ابتدا از آقای درستکار تشکر می‌کنم که به من اعتماد کرد تا بتوانم در این مسابقات شرکت کنم. کشتی‌گیران خوبی می‌آیند تا در ۴ رویداد رنک‌دار شرکت کنند تا بتوانند در مسابقات جهانی در گروه راحت‌تری قرار بگیرند. اگر نتیجه خوبی بگیرم و قسمت شود در مسابقات جهانی دوبنده ملی رو بپوشم، تلاش می‌کنم با تمرینات مستمر نتیجه لازم را کسب کنم.

 

دارنده مدال برنز آسیا همچنین در خصوص چرخه انتخابی، تصریح کرد: از نظر من این چرخه خوب و کامل است و هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند اعتراض کند که جا مانده است. نفرات اول قهرمانی کشور به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می‌شوند، نفرات دوم و سوم در جام تختی کشتی می‌گیرند که اگر اول شوند با نفراتی که بیرون از چرخه مانده‌اند برای رقابت‌های جهانی کشتی می‌گیرند. من به عنوان یک کشتی‌گیر الان می‌دانم مسابقه من چگونه است و چه زمانی برگزار می‌شود. همه چیز در چرخه مشخص است.

این کشتی‌گیر کشورمان درباره اینکه در وزن شما کامران قاسم پور نتایج درخشانی داشت فکر می‌کنی بتوانی او را پشت سر گذاشته و به عنوان نفر اول انتخاب شوی؟ یادآور شد: قاسم‌پور قهرمان جهان بوده و حالا نفر اول دنیا در این وزن شناخته شده است. اولین بار نیست که با هم رقابت می‌کنیم چرا که پیش از این در وزن ۸۶ کیلوگرم هم رقابت داشتیم.

وی افزود: قاسم‌پور کشتی‌گیران طراز اول است و فکر می‌کنم اگر قسمت شود در انتخابی با او کشتی بگیرم رقابت خوبی شود اما اول باید طلای جام تختی را بگیرم. قسمت شود که با هم مسابقه دهیم هر کسی تلاش بیشتری در این چند ماه داشته باشد پیروز خواهد شد. خوشحالم که می‌دانم برای رسیدن به او باید چه مراحلی طی کنم. امیدوارم خدا کمک کند در این چرخه تعریف شده سربلند بیرون بیایم و اگر نماینده کشورم در جهانی باشند تلاش می کنم خوشرنگ‌ترین مدال را بگیرم.

بذری همچنین درباره اینکه وزن ۹۲ کیلو المپیکی نیست و نمی‌تواند در بازی‌های آسیایی هم شرکت کند، گفت: چون وزن من ۹۱ کیلوگرم است نمی‌توانم به ۸۶ بیایم. در مسابقات المپیک هم وزن‌کشی ۲ روز انجام و ۲ ساعت بعد مسابقه برگزار می‌شود. برای ۹۷ کیلوگرم سبک هستم، به همین دلیل تنها وزنی که می‌توانم در آن مسابقه دهم ۹۲ کیلوگرم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول