اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

حکم تهیه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی به عنوان حکم جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از صدور حکم به مطالعه ، خرید و تهیه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی به عنوان حکم جایگزین حبس برای یک محکوم دادگاهی خبر داد.

حکم تهیه کتاب برای کتابخانه‌های عمومی به عنوان حکم جایگزین حبس در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن  قدردانی از مساعدت عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و دستور راهگشای ایشان به واحدهای قضایی تابعه در صدور احکام جایگزین، اظهارداشت : با پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در راستای اجرای طرح جایگزینی صدور حکم مجازات محکومین جرائم غیرعمد به نفع فرهنگی در آذربایجان‌غربی، تا بهمن ماه سال جاری، به تعداد ۱۲۶۸ نسخه کتاب جمعا به ارزش تقریبی ۲۰۵ میلیون و ۱۱۹هزار ریال می‌باشد که به کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های ارومیه و ماکو توسط محکومین خرید و اهدا شده است.

وی در خصوص اقدام خلاقانه فرهنگی قضات خوش ذوق استان در اجرای صدور احکام خرید کتاب به جای حبس تصریح کرد: محسن مرادی اوجقاز، قاضی شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری شهرستان ارومیه، احکام بسیاری در راستای مجازات‌های جایگزین حبس از جمله «خرید کتاب، کار در شهرداری و کمک به کمیته امداد و بهزیستی ... صادر کرده است.

معصومی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ارومیه نیز بنابر احکام منتشر شده ایشان برای محکومین به جای مجازات زندان، اقدام به صدور سه فقره حکم فرهنگی جایگزین حبس به خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی ارومیه داشته، که نتیجه آن خرید تعداد 93 نسخه کتاب به ارزش ۴۸ میلیون و ۳۶۹هزار است.

وی با اشاره به اینکه استفاده از اینگونه مجازات‌های جایگزین فرهنگی رویکرد مثبتی در جامعه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند احمدعلی خادم عرب باغی، دادستان عمومی و انقلاب و مجموعه قضات شهرستان ماکو در خصوص مجازات جایگزین حبس، صدور پنج فقره حکم است که تعداد ۱۱۷۵ نسخه کتاب به ارزش ۱۵۶ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال خرید و  به کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو اهدا شده است.

این مقام مسوول گفت: اجرای مجازات‌های جایگزین حبس می‌تواند موجب کاهش جمعیت زندان ها، جلوگیری از فروپاشی خانواده مرتکب و حفظ کرامت انسانی افراد شود.

با  برنامه‌ریزی و ایجاد اقدامات لازم می توان بسترهای فرهنگی که کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از ارکان اصلی فرهنگ در جامعه است و با هدایت محکومین به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه به طور حتم کاهش بزهکاری و وقوع جرم را در آینده به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است کتب با نظارت و تایید این اداره کل خریداری شده و پس از ثبت و آماده سازی، جهت امانت در دسترس کاربران و اعضای محترم کتابخانه های عمومی این شهرستان‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول