اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

مشکلی در تأمین مرغ شب عید نداریم/ اعلام قیمت مرغ قطعه‌بندی شده

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: هیچ مشکلی در تأمین مرغ مورد نیاز مردم در بازار شب عید نخواهیم داشت به طوری که مرغ مازاد نیاز نیز به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مشکلی در تأمین مرغ شب عید نداریم/ اعلام قیمت مرغ قطعه‌بندی شده

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین فضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه‌ریزی و هماهنگی‌هایی با معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی در دو ماه دی و بهمن ماه در راستای جوجه‌ریزی صورت گرفته است اظهار کرد: دی ماه ۳ میلیون و۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که محصول مرغ تولیدی آن حدودا از ۲۰ بهمن تا فروردین ماه سال آینده  به بازار عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بهمن ماه نیز ۳ میلیون و  ۱۱۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی صورت گرفته که محصول آن از ابتدای فروردین و پیش از ماه مبارک رمضان به بازار خواهد آمد افزود: با  برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیچ مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز استان نخواهیم داشت به طوری که مرغ مازاد نیز به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تولید روزانه مرغ استان به طور متوسط بین ۱۹۰ تا ۲۰۰ تن  است که از این میزان روزانه ۱۲۰ تا ۱۳۰ تن مورد مصرف داخل استان و ۶۰ تا ۶۵ تن  نیز  به سایر استان‌ها که کمبود مرغ دارند، ارسال می‌شود.

وی در ادامه به سیاست‌های دولت و مصوبه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر کنترل قیمت کالاهای اساسی و قیمت مرغ قطعه بندی شده یا چهار تکه اشاره کرد و یادآور شد: قیمت‌ها در تمام موارد ابلاغ شده که در حال اعلام آن به اصناف، واحدهای فروشنده و بازار هستیم.

فضلی با تأکید بر اینکه اصناف ملزم به رعایت قیمت‌ها هستند به نحوی که ابلاغیه مذکور به اتحادیه مرغ‌فروشان ابلاغ شده تا واحدها رعایت کنند بیان کرد: قیمت‌ مرغ قطعه‌بندی شده مثل  «ران بدون پوست و کمر گیری شده ۴۱هزار و ۷۰۰ تومان و سینه با استخوان و بدون پوست ۵۰ هزار و ۴۶۵ تومان» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه قیمت کتف ۳۱ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت بال ۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر گرفته شده است اضافه کرد: قیمت گردن ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان، مخلوط ران و سینه بدون پوست ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و مخلوط بال و کتف ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت اعلام شده است.

انتهای پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول