اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

شناسایی ۴ مورد مبتلا و مشکوک به هاری در نیشابور

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور از ابتلای ۲ مورد هاری حیوانی مثبت و ۲ مورد در دست بررسی در نیشابور خبر داد.

شناسایی ۴ مورد مبتلا و مشکوک به هاری در نیشابور

زهرا دستجردی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفتگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد گزش در نیشابور، فیروزه و زبرخان اتفاق افتاده است.

وی افزود: یک زن و یک بچه توسط سگ‌های صاحب‌دار گزیده شده اند. همچنین در روستای فیض‌آباد هم فردی دچار حیوان گزیدگی شده و یک کفتار هم در روستای گلبو از بین رفته که در حال بررسی است.

دستجردی تاکید کرد: در ۳ مورد حیوان گزیدگی انسانی تمامی اقدامات لازم درمانی انجام شده و حال عمومی افراد گزیده شده با سگ‌های مبتلا به هاری خوب است.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش روند حیوان گزیدگی انسانی، به ناچار سالانه مبالغ زیادی صرف خرید سرم و واکسن ضد هاری جهت درمان و پیشگیری می‌شود. هر دوره سرم و واکسن هاری تا یک و نیم میلیون تومان هزینه دارد.

دستجری افزود: ضروری است که گروه‌های در معرض خطر شامل دامپزشکان، دانشجویان دامپزشکی، محیط‌بانان، شکارچیان، کارکنان و بازرسان کشتارگاه، آتش‌نشانان، کوهنوردان و پرسنل مرکز بهداشت در واحد هاری،  برای واکسیناسیون پیش از مواجهه به مراکز درمان پیشگیری هاری در نیشابور، فیروزه، زبرخان و چکنه مراجعه کنند.

وی در ادامه گفت: میزان کشندگی در بیماری هاری بالااست‌. به طوری که پس از ظهور علائم بالینی، چه در انسان و چه در حیوان، درمان پذیر نبوده و بیمار محکوم به مرگ خواهد بود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول