اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

پیش‌بینی از تعداد مدال‌ها و حضور جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی

سرپرست کاروان کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی در خصوص کاروان اعزامی توضیحاتی داد.

پیش‌بینی از تعداد مدال‌ها و حضور جودو در بازی‌های کشورهای اسلامی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پنجمین دوره بازی‌های ‌کشورهای اسلامی ۱۸ تا ۲۷ مردادماه برگزار می‌شود. عربستان نخستین دوره را میزبانی کرد که ۵۵ کشور در آن حضور داشتند و ۶ هزار ورزشکار به رقابت پرداختند. کاروان ورزشی کشورمان نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی، ادامه داد: دومین دوره قرار بود در ایران برگزار شود که کنسل شد‌. در دوره بعدی بازی‌ها که جاکارتا میزبانی آن را برعهده داشت، ایران در جایگاه دوم جای گرفت. آخرین دوره هم در باکو برگزار شد که کاروان کشورمان با ۱۵۲ ورزشکار در ۱۷ رشته ورزشی سوم شد.

رحیمی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به برگزاری پنجمین دوره در قونیه، گفت: این مسابقات هم در بهش معلولان و هم غیر معلولان برگزار خواهد شد. سیاست کلی وزارت و کمیته بر اعزام کاروان کیفی است به همین دلیل یک جلسه در ستاد عالی با حضور وزیر داشتیم. قرار شد با روسای فدراسیون‌ها جلساتی داشته باشیم که تاکنون با ۹ فدراسیون جلسه داشته‌ایم. هفته آینده در ستاد کاروان اعزامی و رشته‌ها را نهایی خواهیم کرد.

وی افزود: تکواندو، کاراته، وزنه‌برداری، کشتی و کیک‌بوکسینگ شانس طلا دارند. برای رشته‌های رکوردی قرار شد مبنای اعزام رکورد مدال طلای بازی‌های ۲۰۱۷ باشد. ممکن است در برخی رشته‌ها انعطاف نشان دهیم به خصوص بانوان. در بخش معلولان هم شنا، تیروکمان، تنیس روی میز و دوومیدانی هستند اما ما در دوومیدانی شرکت نمی‌کنیم.

رحیمی با اشاره به اعزام رشته‌های تیمی به قونیه، خاطرنشان کرد: ۱۶۰ نفر با کادر تعداد تیم‌ها است و با فدراسیون‌های والیبال و هندبال جلسه گذاشتیم و هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. در فوتبال هنوز جلسه‌ای نداشته‌ایم و باید ببینیم این مسابقات برای آنها جذابیت دارد یا خیر؟ در بسکتبال ۳ نفره هم در بخش مردان و هم زنان اعزام خواهیم داشت. رشته‌های تیمی هزینه‌های زیادی را به کاروان تحمیل می‌کند و حدودا ۱۰ میلیارد به هزینه‌ها اضافه خواهد شد اما کلا ممکن است ۳ مدال داشته باشد. ۷۰ میلیون تومان هزینه پیش‌بینی ما برای هر نفر است که شامل بلیت هواپیما، لباس و ... می‌شود که ممکن است اضافه شود. پیش‌بینی ما ۹۰ مدال است.

رحیمی درباره تعداد نفرات اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی، یادآور شد: اگر طبق لیست اولیه و بدون رشته‌های تیمی کاروان اعزام شود، ۲۵۰ نفر کل کاروان خواهد بود اگر تیمی‌ها اضافه شوند کل کاروان بیش از ۴۰۰ نفر خواهد بود. برخی فدراسیون‌ها این بازی‌ها را به عنوان تدارکاتی برای بازی‌های آسیایی در نظر می‌گیرند.

وی درباره اعزام کمان سنتی، یادآور شد: بنایی بر اعزام رشته کمان سنتی نداریم و مدال‌های آنها محاسبه نمی‌شود.

سرپرست کاروان کشورمان درباره اعزام جودو به قونیه، تصریح کرد: جودو نه زیر مجموعه IOC است نه OCA. نمی‌دانیم هنوز جودو می‌تواند اعزام شود یا خیر. فردا جلسه‌ای با میراسماعیلی خواهیم داشت که امیدواریم آنها بتوانند در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول