اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الحلبوسی با همتایان قطری و کویتی دیدار کرد

رئیس پارلمان عراق در حاشیه نشست اتحادیه پارلمان عربی با روسای مجلس کویت و قطر دیدار، و درخصوص مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

الحلبوسی با همتایان قطری و کویتی دیدار کرد

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق با همتایان کویتی و قطری خود دیدار و در خصوص وضعیت سیاسی -امنیتی منطقه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» و طی بیانیه‌ای که دفتر رسانه‌ای رئیس پارلمان این کشور منتشر کرده محمد الحلبوسی، روز گذشته میزبان «مرزوق الغانم» رئیس مجلس امت کویت و «حسن بن عبد الله الغانم» رئیس مجلس شورای قطر بوده است.

براساس بیانیه منتشرشده از سوی دفتر رسانه‌ای الحلبوسی، این دیدار در سفارت عراق در قاهره و در حاشیه  سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی انجام شده است.

این بیانیه افزود: طی این دیدار درخصوص وضعیت سیاسی و امنیت منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو شده است؛ ضرورت هماهنگی و رسیدن به مواضع مشترک در محافل عربی، اسلامی و بین‌المللی نیز موضوع دیگری است که بر آن تاکید شده است.

محمد الحلبوسی از سه روز پیش و در راس یک هیئت عراقی برای شرکت در سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان‌های عربی به مصر سفر کرده است. این نشست دو روزه خواهد بود و قرار است قاهره میزبان روسای پارلمان‌های کشورهای عربی باشد.

هیئت‌های دعوت‌شده به سی و دومین نشست اتحادیه پارلمان‌ عربی  و روسای پارلمان‌ها تلاش دارند تا تحت عنوان «همبستگی عربی» مهم‌ترین مسائل منطقه به خصوص چالش‌های امنیتی-اقتصادی و تحولات سیاسی جهان عرب را بررسی کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول