اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

لزوم مقدمه‌سازی ارتقای بخش پاتاوه به شهرستان/بیکاری جوانان بزرگترین مشکل است

امام جمعه پاتاوه گفت: اگر مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان این بخش حل شود باید دهستان سادات محمودی به بخش و بخش پاتاوه به شهرستان ارتقاء پیدا کند.

لزوم مقدمه‌سازی ارتقای بخش پاتاوه به شهرستان/بیکاری جوانان بزرگترین مشکل است

به گزارش خبرگزاری فارس از پاتاوه حجت‌الاسلام سید رحمت الله سیادت ظهر امروز جمعه (29بهمن) در خطبه های نماز عبادی سیاسی، با استناد به آیه 74 سوره مبارکه فرقان به تقوا و حسن معاشرت خانواده اشاره کرد.

خطیب جمعه پاتاوه از لسان مبارک امام صادق «ع» افزود: زنی که به شوهرش به اندازه دادن یک شربت آب خدمت کند برایش بهتر از عبادت یکسال است که روزهای آن روزه و شب‌های آن به نماز بگذارند و خداوند برابر هر شربتی از آب که به شوهرش می‌دهد شهری در بهشت برای او بنا می‌کند و 60 گناه او را می پوشاند و می‌آمرزد.

وی گفت: لذا همسر شایسته باعث خوش بختی انسان است و زن نمونه کسی است که به شوهرش خدمت کند و از شوهرش اطاعت کرده و با او با اخلاق نیک رفتار کند در نتیجه همسر شایسته از عاملان خداوند و پاداش بسیاری برای کارهای او منظور شده است.

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به جهاد تبیین از نگاه رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: حضرت زینب کبری سلام الله علیها جهاد تبیین و روایت را راه انداخت، فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه عاشورا غلبه پیدا کند سینمای تراز انقلاب، پرچمدار جنگ روایت‌های درست و صحیح در گام دوم انقلاب باشد.

حجت الاسلام سیادت یکی از شئونات مهم حضرات معصومین علیهم السلام را تحقق عینی جهاد تبیین در فرهنگ اسلام دانست و گفت: اعظم جهاد تبیین رویکرد استکبار ستیزی، دفاع از حق و تمدن سازی انتظار فرج از نظر حضرت رسول اکرم (ص) است، با انواع جهاد بر دشمنان اسلام و انقلاب پیروز خواهیم شد.

خطیب جمعه پاتاوه به گرامیداشت سالروز شهادت عالم مجاهد شهید شیخ فضل الله محلاتی و روز روحانیت از لسان رهبر انقلاب عنوان کرد: روحانیون باید سیاسی باشند یعنی قدرت تحلیل سیاسی داشته باشند داشتن قطب نمای سالم سیاسی که جهت را درست نشان بدهد.روحانیون باید حوادث سیاسی کشور و دنیا را بدانند لذا کناره گیری از سیاست درست نیست و کار روحانی شیعه نیست علمای اسلام باید خود را با زمان تطبیق دهند.

سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی نماز، شروع دور جدید درگیری‌ها در کرانه باختری را مستعد یک قیام بزرگ دانست و تصریح کرد: اشغالگران به دنبال این هستند که قدس را یهودی کرده و ساختار جمعیتی را با بیرون راندن مردم قدس تغییر دهند امروز کرانه باختری به صحنه درگیری روزمره مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و نابودی غده سرطانی رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی قریب الوقوع خواهد بود.

حجت الاسلام سیادت در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز به افتتاح پروژه های عمرانی و بهداشتی در بخش، ویژه دهه فجر انقلاب اشاره و اظهار داشت: پروژه های افتتاحی از طرف معاون اقتصادی استاندار، فرماندار و مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) باعث اشتغال جوانان و امید به آینده شده است اگر مشکلات اقتصادی، معیشتی و اشتغال جوانان این بخش حل شود باید دهستان سادات محمودی به بخش و بخش پاتاوه به شهرستان ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول