اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخریب بنای غیرمجاز در حریم سد البرز + عکس

رئیس کل دادگستری مازندران، از تخریب بناهای غیرمجاز در حریم سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد.

تخریب بنای غیرمجاز در حریم سد البرز + عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، حجت‌الاسلام‌ محمدحسین اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران، از تخریب بناهای  غیرمجاز در حریم سد البرز در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد و اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته و براساس گزارش رئیس حوزه قضایی سوادکوه شمالی وجود این بناهای غیر‌مجاز مانع از آبگیری سد بوده و خطرات و حوادث  جانی و مالی را برای ساکنان به‌دنبال داشته و  تخریب این سازه‌های غیرمجاز باعث پیشگیری از بروز حوادث خواهد شد. 

وی گفت: سد البرز بالغ بر ۷۵۰ هکتار حریم محیطی دارد و یکی ازمهم‌ترین  سدهای استان مازندران برای تامین آب شرب شهرهای بابل، بابلسر، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار و محمودآباد  و همچنین تامین کننده آب کشاورزی و در آینده نزدیک نیز تامین کننده  انرژی است.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی رئیس حوزه قضایی سوادکوه شمالی ۷۰ درصد حریم  محیطی سد با کمک و همیاری مردم و هوشیاری روستاهای اطراف، آزادسازی شده است و ۳۰ درصد باقی مانده متعلق به  افرادی است که مشکلات حقوقی و قضایی دارند و به زودی با کمک مردم، مسؤولان و آب منطقه‌ای کاملا آزادسازی خواهد شد.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مازندران خاطرنشان کرد: افراد ذی نفوذ به دنبال ساخت روستاهای جدید  و بنا در اطراف سد بودند که مطابق قانون احداث هرگونه روستا در حریم سد ممنوع است و باتوجه به سیاست‌های دستگاه قضایی، دستورات اکید رئیس قوه قضائیه و پیگیری‌های این شورا، آزادسازی حریم جنگل‌ها، رودخانه ها و سدها در دستور کار قرار دارد  و با متخلفان برخورد قاطع قانونی می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول