اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشت قراردادی پنبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: برای دومین سال پیاپی بعد رفع محدودیت کشت پنبه در این استان کشت پنبه در مزارع کشاورزی شهرستان دلگان آغاز شد.

کشت قراردادی پنبه در سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دلگان، ظهر امروز برای دومین سال پیاپی بعد رفع محدودیت کشت پنبه در سیستان و بلوچستان، کشت پنبه در مزارع کشاورزی شهرستان دلگان آغاز شد و همزمان با حضور آقای فیلیپ ری پدر پنبه اروپا که از کشور اسپانیا است به کشاورزان پنبه کار، کار آموزش علمی و عملی کاشت و داشت آموزش داده شد.

امان الله طوقی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در این زمینه گفت: امسال برای دومین سال متوالی پنبه در استان کشت می‌شود.

 وی گفت: کشت پنبه به طور قراردادی با مشارکت اتحادیه منسوجات کشور و کشاورزان در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: برای انتقال آخرین یافته‌های علمی دنیا به کشاورزان استان، از پروفسور فیلیپ ری  از کشور اسپانیا دعوت شده تا همزمان کشت پنبه با برگزاری دوره آموزشی، کشاورزان استان سیستان و بلوچستان برای دستیابی به تولید پنبه باکیفیت ومطابق استانداردهای بین المللی کمک کند.

طوقی افزود: امسال در نظر داریم با مشارکت کشاورزان در شهرستان‌های دلگان، ایرانشهر،  بمپور و خاش پنبه کشت کنیم، بعد از پنج دهه در شهرستان دلگان برای اولین بار پنبه کشت می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول