اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کسب «سردم سیمین» و دیپلم افتخار توسط مرشدان مازنی در جشنواره مرشدان برتر ایران

مرشدان مازنی در دهمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین سردم سیمین و دیپلم افتخار کسب کردند.

کسب «سردم سیمین» و دیپلم افتخار توسط مرشدان مازنی در جشنواره مرشدان برتر ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری؛ در حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، سردار باران‌چشمه رئیس فدراسیون پهلوانی، پهلوان‌باشی کشور جابر صادق‌زاده و روح‌الله طورسوادکوهی سرمربی تیم‌های‌ملی و جمعی از روسای هیأت‌ها و مسؤولین فدراسیون،  برگزیدگان مرحله‌نهایی دهمین جشنواره مرشدان‌برتر ایران زمین معرفی و تقدیر شدند.

روح‌الله طورسوادکوهی سرمربی تیم‌های‌ملی و رئیس هیأت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای مازندران در این خصوص اظهار کرد: دهمین جشنواره مرشدان‌برتر ایران‌زمین در حالی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقیایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر مرشدی برگزار شد.

وی گفت: در این دوره بیش از ۸۵ اثر از استان‌های گلستان، قزوین، تهران، همدان، لرستان، کرمانشاه، اصفهان، آذربایجان شرقی، بوشهر، سمنان، فارس، مازندران، خراسان رضوی، زنجان، منطقه آزاد ارس، یزد، خراسان جنوبی و البرز به دبیرخانه این جشنواره مستقر در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ارسال شده بود.

رئیس هیأت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای مازندران ادامه داد: در نهایت و مرحله پایانی این جشنواره با حضور ۳۷ مرشد برتر کشور در تالار اندیشه تهران واقع در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد.

سوادکوهی افزود: در این جشنواره مرشدان راه یافته به مرحله نهایی به مدت ۶ دقیقه در دو بخش ضرب نوازی سنتی و مدرن به هنرنمایی پرداختند و ۱۱ داور مطرح کشوری، آواها و نواهای مرشدان را مورد قضاوت قرار کردند.

 
وی بیان داشت: در پایان این جشنواره مرشد رضا اکبری از استان مازندران توانست در بخش مُدرن نوازی، سردم سیمین این دوره از جشنواره را نصیب مازندران کند ولی این پایان‌کار نبود، در بخش همنوازی نیز با حضور مرشد مانی مرادیان و مرشد احسان حدادی گلوگاهی هم مازندران توانست دیپلم افتخار این دوره از جشنواره را کسب کند.

لازم به ذکر است: این رویدادملی از ورزش‌های زورخانه‌ای با حمایت و همکاری ستودنی رسانه‌ملی به صورت زنده و مستقیم از شبکه های ۳ و ورزش پوشش داده  شد .

 رونمایی از سرود ملی ورزش زورخانه ای، اجرای آیین‌های زورخانه‌ای توسط گروه جوانمردان ایران زمین، اجرای مرشدان برتر دوره‌های گذشته و ... بخش‌هایی از برنامه اختتامیه بود.

به گزارش فارس؛ در پایان روح الله طورسوادکوهی با حضور در اختتامیه این جشنواره از  زحمات استاد امیرکمالی رئیس کمیته مرشدان مازندران تقدیر و تشکر بعمل آورد.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول