اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

گام دوم انقلاب گام درخشش ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: گام دوم انقلاب گام درخشش ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی و ارتقای قدرت ملی در همه بخش‌ها است.

گام دوم انقلاب گام درخشش ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و رزمایش کمک مؤمنانه سپاه ناحیه فراهان با اشاره به عروج شهادت‌گونه سردار مهدی مهدوی نژاد جانشین معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل سپاه بر اثر عوارض ناشی از جراحت‌های شیمیایی دوران دفاع مقدس اظهار کرد: عروج شهادت گونه سردار پرافتخار و جانباز سرتیپ دوم پاسدار مهدی مهدوی نژاد که حیات بابرکت خود را با مجاهدت و فداکاری در راه خدمت به مردم و نظام اسلامی و دفاع از ارزش‌های اسلامی گذراند را تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: سردار مهدوی نژاد از فرماندهان انقلابی، مومن، خردمند، مخلص و پیشتاز در همه عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی بود که در مسئولیت‌های مختلف از جمله فرماندهی لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) و ارشد نظامی استان مرکزی خدمات شایسته و بارزی به امت اسلامی و مردم شریف استان ارائه کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: قطعاً راه و مسیر پرافتخار این فرمانده همواره زنده و راهگشای نسل امروز و فردای نظام اسلامی خواهد بود و برای وی رحمت واسعه الهی، علو درجات و هم‌نشینی با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از خداوند متعال خواستاریم.

کریمی بیان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام(ره) ارزش‌های اسلامی در جامعه احیا شد و امام خمینی(ره) برای نشان دادن کارآمدی اسلام و عزت و سربلندی مسلمانان انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته برای جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی در جهان و مقابله با کارآمد نشان دادن اسلام ناب محمدی(ص) در حوزه‌های مختلف همه راهبردهای خود را پای کار آوردند که به برکت رهبری‌های امامین انقلاب، مجاهدت شهدا و رزمندگان در عرصه‌های مختلف و بصیرت مردم در همه راهبردها با شکست مواجه شدند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تکیه بر مکتب اسلام، ولایت فقیه و پشتوانه عظیم مردمی امروز در اوج اقتدار است، گفت: گام دوم انقلاب گام درخشش ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی و ارتقای قدرت ملی در همه بخش‌ها است.

کریمی جنگ ترکیبی را آخرین راهبرد دشمنان علیه ملت ایران خواند و افزود: دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی از یک‌سو جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و فشار معیشتی بر مردم تحمیل کرده و از سویی دیگر جنگ نرم و عملیات روانی را در دستور کار قرار داده که البته دشمن در جنگ اقتصادی و تحریم‌ها دچار ناتوانایی شده است.

وی ادامه داد: استحاله از درون راهبرد دشمن در جنگ نرم است و با توطئه‌هایی چون تطهیر رژیم ننگین پهلوی و بزرگ کردن مشکلات به دنبال یأس و ناامیدی ملت هستند که جهاد تبیین مهمترین راهکار برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: جهاد یک امر مستمر و راهگشا است و از این جهت فریضه فوری و قطعی یاد شده و لذا تبیین واقعیت‌ها و حماسه‌های هویت‌ساز در انقلاب اسلامی از ضرورت‌های جهاد تبیین می‌باشد چراکه دشمن به دنبال فراموشی حماسه‌های ملت ایران در طول ۴۳ سال گذشته است.

کریمی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب که در همه امور وابسته به غرب بود امروز به برکت انقلاب اسلامی و عزم و اراده ملت و جوانان غیور در بسیاری از عرصه‌ها خودکفا و به استقلال رسیده، گفت: مکتب انقلاب اسلامی دشمنان را در همه حوزه‌ها زمین‌گیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و خصوصاً حضور معنادار جوانان و نوجوانان نشان از پویایی و زنده بودن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد، افزود: به فضل الهی در گام دوم انقلاب ملت ایران با حرکتی تمدنی و حاکم کردن ارزش‌های اسلامی به سمت فتح قله‌های بلند و تشکیل تمدن اسلامی پیش خواهد رفت و پیام امروز انقلاب اسلامی پیام اقتدار، وحدت و انسجام برای حرکتی شتابنده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه غیرت دینی ملت موجب شکل‌گیری انقلاب اسلامی شد و این مؤلفه همواره ملت ایران را به جایگاه بلند رسانده، گفت: خلق بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌ها به برکت غیرت دینی است و امروز باید تقویت شود و اگر غیرت دینی در برخی از مشکلات و کاستی‌ها پای کار بیاید قطعاً مشکلات برطرف خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه سپاه و بسیج افتخار حضور در کنار مردم در همه شرایط و میدان‌ها را دارد و با روحیه ولایی، انقلابی و جهادی برای رفع مشکلات مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی گام برمی‌دارد، افزود: قوی شدن در همه ابعاد رویکرد مهم سپاه و بسیج در اجرای برنامه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی ۷۵۰ صندوق قرض‌الحسنه در سطح استان مرکزی راه‌اندازی شده که در سال جاری تاکنون بیش از یک هزار فرصت شغلی ایجاد شده و بسیج سازندگی در بیش از ۲۰۰ عنوان عرصه تسهیلات پرداخت می‌کند و رویکرد سپاه در این خصوص آموزش، توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار است و الگوی حرکتی در این خصوص مبتنی بر نقش‌آفرینی مردم می‌باشد.

۳۰ واحد مسکونی محرومین در سال جاری تحویل داده شد

فرمانده سپاه ناحیه فراهان نیز در این آیین گفت: رویکرد سپاه و بسیج در اجرای پروژه‌ها امیدآفرینی و خدمت‌رسانی صادقانه و بی‌منت به مردم است و بسیجیان و پاسداران با روحیه انقلابی و جهادی علاوه بر اینکه مشکلات مردم را برطرف می‌کنند موجب ترویج روحیه ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه می‌شوند.

نعمت‌الله نجفی اظهار کرد: در سطح شهرستان فراهان ۱۰۰ گروه جهادی فعال سازمان‌دهی شده که در عرصه‌های مختلف سازندگی، اشتغال‌زایی، بهداشت و درمان، محرومیت زایی، اقتصاد مقاومتی، نهضت کمک مؤمنانه، آموزشی، کشاورزی، فرهنگی و خدماتی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از اقتصاد مردمی ۶۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمی در سطح فراهان سازمان‌دهی شده که بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ نفر در قالب این صندوق‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و بیش از ۳ شهر و ۷۵ روستا در سطح شهرستان جامعه هدف این صندوق‌ها می‌باشد که در سال جاری به برکت صندوق‌های قرض‌الحسنه و ۳ تعاونی شهرستان بیش از ۳۰۰ شغل مستقیم ایجاد شده است.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان ادامه داد: در راستای نهضت کمک مؤمنانه در سال جاری بیش از ۸ هزار بسته معیشتی در سطح فراهان توزیع شده و از ابتدای شروع این نهضت بیش از ۲۳ هزار بسته کمک مؤمنانه در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

نجفی اضافه کرد: همچنین در سال جاری ساخت ۳۰ واحد مسکونی برای محرومین انجام شده که در اختیار آنها قرار گرفته و در سال جاری بیش از ۱۰ پروژه محرومیت‌زدایی عمرانی شامل کانال‌کشی، قنوات، آب‌رسانی شرب و کشاورزی، خانه عالم و احداث یادمان شهدا انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز نیز برنامه‌هایی از جمله گل‌باران مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی و بازدید از پروژه‌های نیمه کاره، افتتاح کارگاه های اقتصاد مقاومتی، رزمایش کمک مؤمنانه و دیدار با بسیجیان و پاسداران شهرستان فراهان انجام شده است.

به گزارش فارس سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در ادامه جریان سفر یک روزه به شهرستان فراهان با خانواده معظم شهید حسن یوسفی از شهدای والامقام شهرستان فراهان دیدار و از آنها تجلیل نمود.

شهید والامقام حسن یوسفی در یکم مردادماه سال ۱۳۴۵ در یک خانواده مذهبی در روستای خنجین از توابع شهرستان فراهان به دنیا آمد، به عنوان مبلغ دینی در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع)  در جبهه حضور داشت که در بیست و یکم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در حالی که ترکش گلوله توپ به پهلویش اصابت کرد و در حالت سجده در برابر خداوند هستی‌بخش در طبق اخلاص نهاد و در حالی که سجده‌گاهش به خون سرخش مزین شده بود، به سوی معشوق پر کشید، پیکر مطهر شهید را در زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول