اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کاهش۷۶درصدی سرعت نوسازی پایتخت در دولت روحانی!/ ۵۵ درصد بافت فرسوده تهران هنوز احیا نشده است

اگر مبنای عملکرد دولت قبل را سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۹ قرار دهیم، تعداد صدور پروانه از ۵۷۳۲ فقره در پایان دولت احمدی‌نژاد به ۱۳۵۹ فقره در پایان دولت روحانی رسیده که گواه کاهش بیش از ۷۶ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده است.

کاهش۷۶درصدی سرعت نوسازی پایتخت در دولت روحانی!/ ۵۵ درصد بافت فرسوده تهران هنوز احیا نشده است

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، بررسی‌ها نشان می‌دهد در مقیاس ملی کمتر از ۲۰ درصد بافت‌های فرسوده شهرهای کشور نوسازی شده و این میزان در شهر تهران تا پایان سال ۱۳۹۹ به ۴۴.۸ درصد رسیده است. در‌حال حاضر در پایتخت ۵۵ درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی نشده است.

 با شروع دولت روحانی و میدان‌داری عباس آخوندی ساخت‌و‌ساز مسکن از جمله در بافت‌های فرسوده نیز روند نزولی در پیش گرفته و بین سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۹ به‌طور میانگین سالانه کمتر از ۱.۹ هزار فقره پروانه ساختمانی در مناطق بافت فرسوده صادر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۹ تنها ۱۳۵۹ فقره پروانه در بافت فرسوده تهران صادر شده که این تعداد کمترین صدور پروانه از سال ۱۳۸۱ تاکنون بوده است.

در مجموع آمارهای شهرداری تهران نشان می‌دهد اگر مبنای عملکرد دولت قبل را سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۹ قرار دهیم، تعداد صدور پروانه از ۵۷۳۲ فقره در پایان دولت احمدی‌نژاد به ۱۳۵۹ فقره در پایان دولت روحانی رسیده که گواه کاهش بیش از ۷۶ درصدی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده است.
 

 


منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول