اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

درخواست کمیسیون کشاورزی مجلس برای تعیین تکلیف دام‌های مازاد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار تعیین تکلیف دام‌های مازاد از سوی وزارت جهاد و سازمان تعاون روستایی شد و گفت: اگر وضعیت دام‌های مازاد مشخص شود قاچاق دام کاهش پیدا کرده و التهاب بازار گوشت هم کاهش پیدا می‌‌کند.

درخواست کمیسیون کشاورزی مجلس برای تعیین تکلیف دام‌های مازاد

حجت‌الاسلام احمد آزادیخواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره گرانی قیمت گوشت و اقدامات اقدامات نظارتی این کمیسیون اظهار داشت: التهابات بازار مخصوصاً در ماه پایانی سال همواره وجود داشته اما متاسفانه اخیراً شدت گرفته است.

وی افزود: با توجه به برخی متغیرها مانند کمبود نهاده‌های دامی که متأثر از خشکسالی است و همچنین بالا رفتن قیمت جهانی شاهد قاچاق مهار گسیخته دام زنده هستیم این در حالی است که اقدامات خوبی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در داخل کشورمان انجام داده که توانسته تاثیر داشته باشند اما در استان های مرزی کماکان شاهد قاچاق دام هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: شاهد گرانی قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم که عمده دلایل آن مربوط به دلال بازی و واسطه‌گری عده‌ای سودجو است.

آزادیخواه گفت: اگر همانطور که وزیر جهاد کشاورزی دستور داده که شرکت پشتیبانی امور دام و سایر دستگاه‌های مرتبط مانند سازمان تعاون روستایی برای خرید دام های مازاد اقدام کند و صادرات دام زنده هم با تعیین تکلیف شود قاچاق مدیریت می‌شود و در آن صورت حتماً امکان مهار قیمت گوشت قرمز وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: این کمیسیون اخیراً جلسه‌ای را درباره گرانی قیمت گوشت قرمز برگزار کرده است که مقرر شد خرید دام مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان تعاونی روستایی صورت گیرد ضمن اینکه آزادسازی صادرات هم عملیاتی شود.

وی گفت: اخیراً وزارت جهاد کشاورزی صادرات تا ۳۰۰ هزار تن گوسفند زنده را آزاد کردند که این موضوع می‌تواند مشوقی برای مدیریت قاچاق به منظور کاهش آن و مدیریت قاچاق دام زنده باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول