اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واکنش ماکرون و بایدن به بازگشت برخی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین

کاخ الیزه خبر داد که در جریان گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه، دو طرف بر راستی آزمایی عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین تاکید کردند.

واکنش ماکرون و بایدن به بازگشت برخی از نیروهای روسیه از مرز اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ الیزه فرانسه شامگاه روز سه‌شنبه از گفت‌وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خبر داد.

بر اساس اعلام کاخ الیزه، ماکرون و بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی بر راستی آزمایی عقب نشینی نیروهای روسیه از مرز اوکراین تاکید کردند.

یک منبع در کاخ الیزه فرانسه نیز پیشتر و پس از گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و بایدن گفته بود که رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا بر سازوکارهای جلوگیری از هرگونه حمله روسیه به اوکراین توافق کردند.

این منبع اضافه کرد که واشنگتن و پاریس وضعیت اوکراین را شکننده می‌دانند هر چند امیدهایی وجود دارد.

وی ادامه داد: «بایدن و ماکرون موافق بودند که هرگونه راه‌حل در اوکراین با کاهش نیروهای روسیه در مرز اوکراین همراه خواهد بود».

 وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه (۱۵ فوریه/۲۶ بهمن) اعلام کرده که تمرین‌های نظامی شماری از نیروهای روسیه در بلاروس به اتمام رسیده و  روند بازگشت آنها آغاز شده است.

 همزمان با اعلام روسیه مبنی بر بازگشت نظامیان این کشور از مرز با اوکراین پس از اتمام تمرین‌های نظامی سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد که پروپاگاندای کشورهای غربی درباره جنگ شکست خورده است.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز سه‌شنبه گفت: «۱۵ فوریه ۲۰۲۲ در تاریخ به عنوان روزی ثبت خواهد شد که پروپاگاندای غرب درباره جنگ شکست خورد. او گفت غرب بدون شلیک یک گلوله شرمسار و تخریب شد.»

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه پس از آن بیان شده که وبگاه شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه با استناد به مقام‌های بدون نام آمریکایی گزارش داد که حمله روسیه به اوکراین ممکن است از همین سه‌شنبه آغاز شود. بلومبرگ مدعی شده بود که حمله احتمالی روسیه ممکن است پس از بروز یک اقدام تحریک‌آمیز در منطقه «دونباس» یا «کی‌یف» آغاز شود.

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم چند روز پیش به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که عملیات نظامی ممکن است هر لحظه آغاز شود. او زمان آغاز حمله احتمالی را قبل از پایان بازی‌های المپیک اعلام کرده بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول