اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دانشگاهیان نسبت به بحث «جهاد تبیین» احساس مسئولیت کنند

یک فعال دانشجویی گفت: دانشگاهیان باید نسبت به بحث جهاد تبیین احساس مسئولیت کنند و واقعیت‌های انقلاب را بگویند و حقیقت را تبیین کنند.

دانشگاهیان نسبت به بحث «جهاد تبیین» احساس مسئولیت کنند

 حسین آدمی فعال دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی، استقلال سیاسی کشور در تمام زمینه‌ها است. امروز ایران اسلامی به عنوان یک کشور با پیشینه تاریخی پرعظمت، اقتدار منطقه‌ای و جهانی را به ملت ایران برگردانده است.

وی ادامه داد: امروز سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی کشور با هیچ قدرت خارجی هماهنگ نمی‌شود و تنها بر اساس منافع ملی و منافع جهان اسلام اتخاذ می‌شود.

 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ملت بزرگ ایران به واسطه قدمت تاریخی، استقلال و هویت مستقل خود را در عرصه بین‌المللی بسیار با اهمیت می‌شمارند، به همین خاطر یکی از دلایل نارضایتی از رژیم پهلوی علاوه بر مسائل فرهنگی و فساد موجود در هیئت حاکمه، وابستگی آن به قدرت‌های بزرگ غربی به‌خصوص آمریکا و انگلیس و پیمودن راه تقابل و تعارض با منافع جهان اسلام و نزدیکی با رژیم صهیونیستی بود.

وی درباره دستاوردهای اقتصادی 4 دهه انقلاب اسلامی تاکید کرد: افزایش تولید ملی، کاهش شاخص فقر و دسترسی راحت تر به خدمات اساسی، پیشرفت های صنعت نفت پس از انقلاب، پیشرفت علم و فناوری و افزایش شاخص‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی بخشی از دستاوردهای اقتصادی بعد از انقلاب  است.

آدمی تاکید کرد: اگر موضوعی در جامعه به گونه‌ای بیان شود که واقعیت نیست و موجب جهت دار شدن افکار عمومی شود و نگرش مردم را تغییر دهد، افراد آگاه، فرهیخته و دانشگاهیان باید نسبت به آن‌ احساس مسئولیت کنند، ‌بایستند و واقعیت را بگویند و حقیقت را تبیین کنند.

وی ادامه داد: به تعبیر دیگری این اقدام جهاد تبیین و روایت حقیقت‌هاست. یعنی ما بیان حقایق را یک باید یک تکلیف بدانیم و نسبت به روایت واقعیت‌ها روشنگری کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول