اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تصویب قانون جوانی جمعیت به جهت حفظ پویایی کشور/ وام ازدواج 150 میلیونی شد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از خانواده و جمعیت در راستای حفظ پویایی و تحرک جمعیت به تصویب رسیده است.

تصویب قانون جوانی جمعیت به جهت حفظ پویایی کشور/ وام ازدواج  150 میلیونی شد

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از قزوین اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در راستای حفظ نمای جوانی جمعیت، پویایی و تحرک جمعیت ایران اسلامی، حمایت از جوانان علاقمند به تشکیل خانواده و زوجین علاقمند به فرزند آوری به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: این قانون  ظرف 18 ماه کار و تلاش و بیش از 100 جلسه به صورت تخصصی در 12 آبان 1399 کلید خورد و در یازدهم آبان 1400 به تصویب رسید.

محمد بیگی خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه ما در کشور خود نیازمند تغییر سیاست جمعیتی بودیم و ریل جوانی جمعیت، نیاز به یک لوکوموتیو قوی برای حرکت در این ریل داشت با این قانون 73 ماده ای در زمینه های مختلفی ما شاهد تغییر و تحول در کشور خواهیم بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همین 2 سال اخیر در مجلس شورای اسلامی وام ازدواج از 50 میلیون به 100 میلیون و امسال به 150 میلیون افزایش پیدا کرد.

محمد بیگی اضافه کرد: در این 2 سال وام های حمایت از فرزند اول و دوم و سوم تا فرزند  پنجم مصوب شد و در راستای حمایت از این موضوع حقوق سربازان افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد : 10 درصد از  بودجه عمرانی دانشگاه ها و حوزه علمیه به ساخت خانه های متاهلی و خوابگاه های متاهلی اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: هم چنین در این راستا حمایت های علمی، حمایت های حقوقی، بیمه ای مالیاتی و تخفیفات لازم به پدران و مادران در راستای حمایت از فرزند آوری داده می شود.

وی عنوان کرد: در راستای قانون جوانی جمعیت افزایش حق اولاد را در حقوق کارکنان خواهیم داشت و همچنین برای تکریم مادری و همسری چندین بند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را هم گنجاندیم.

محمد بیگی تصریح کرد: بحث مرخصی سنواتی و بازنشستگی زودتر از موعد را برای مادران در نظر گرفتیم که همه این ها در جهت استحکام خانواده، پایبندی به موضوع خانواده و محور قرار گرفتن خانواده در حوزه قانون گذاری صورت گرفته است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت : امیدواریم که ملت عزیز ایران این هدیه را از مجلس یازدهم بپذیرند و این قانون قانونی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران و سربلندی جوانان و خانواده های ایرانی باشد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول