اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ایراد فرمانداری بر مصوبه شورای تبریز

نامه فرمانداری شهرستان تبریز با موضوع ایرادات تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ شهرداری در پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

ایراد فرمانداری بر مصوبه شورای تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه امروز یکشنبه در پنجاه‌ودومین جلسه علنی شورای شهر تبریز اظهار کرد: موضوعی که فرمانداری به آن ایراد گرفته بحث مشخص نبودن پی‌دی است، شهرداری تبریز از سال ۹۷ پی‌دی را به‌جای پی لحاظ کرده، این موضوع به‌صورت یک دفترچه بوده که باید پی‌دی در معرض افکار عمومی و در دسترس آحاد شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ما موضوع پی‌دی را از سوی شورای شهر نظارت‌پذیر کردیم، بدین معنی که این مهم دسترس‌پذیر خواهد بود و شفاف‌سازی در این راستا صورت خواهد گرفت.

رسول برگی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: سال گذشته هم این موضوع از سوی هیأت تطبیق رد شده بود اما متاسفانه شهرداری وقت این موضوع را در دفترچه اعمال کرده بود و آن هم اجرا شده بود.

نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: فرمانداری می‌گوید تا زمان اتمام پروانه اگر ساختمان تمام نشود تا ۴ درصد قانون نوسازی، شهرداری رفتار کند، اما شهرداری در این رابطه مصوبه‌ دیگری دارد.

برگی هم در این‌باره تصریح کرد: این «حداکثر دوبار» باعث شده که در برخی مناطق بعد از دوبار از شهروند مجددا مبلغ پروانه گرفته شود.

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این خصوص متذکر شد: فرمانداری به‌صورت صریح عنوان کرده که نباید زمانی برای اعتبار پروانه مشخص شود، هزینه هم موضوع بعدی است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه‌ سخنان خود افزود: می‌توانیم با استناد به تبصره، نظر فرمانداری را هم در این مورد لحاظ کنیم.

با اعمال برخی اصلاحات، اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بر مصوبه تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ اصرار کردند.

کلیات تعرفه عوارض محلی سال ۱۴۰۱ با اعمال تغییرات و رفع ایرادات فرمانداری به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول