اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

اهداف ایجاد صندوق خزانه واحد در شهرداری/ از شفاف سازی تا جلوگیری از هدر رفت منابع

شهردار تهران با اشاره به اینکه اشرافیت بر موضوعات مالی، شفاف سازی و جلوگیری از هدر رفت منابع از اهداف صندوق خزانه واحد است، گفت:نگاه شورا و مدیریت شهری در مورد بودجه مبحث عدالت محوری است.

اهداف ایجاد صندوق خزانه واحد در شهرداری/ از  شفاف سازی تا جلوگیری از هدر رفت منابع

 به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران، در حاشیه صحن امروز شورای شهر در پاسخ به پرسشی درباره بودجه بخش فرهنگی و حمل و نقل و عمران در شهرداری تهران اظهار داشت: بودجه ها قابل مقایسه با هم نیست عدد بودجه فرهنگی اجتماعی با عدد بودجه حمل و نقل عمومی و عمران متفاوت است.

وی افزود: ۳۶ درصد از بودجه به حمل و نقل عمران اختصاص یافته که نزدیک به ۴۰ درصد می‌شود و میزان واحد آن بالا است و عدد بودجه فرهنگی اجتماعی پایین در نظر گرفته شده و به نظرم نوع مقایسه این دو بخش با یکدیگر غلط است.

شهردار تهران تاکید کرد: البته این نکته نباید فراموش شود که بسیاری از رفتارها و مشکلات مربوط به حمل و نقل با کار فرهنگی قابل اصلاح است بدون اینکه خللی وارد شود در حال حاضر حدود ۷۵ درصد مردم با خودروی شخصی تردد می‌کنند و اگر فرهنگ‌سازی انجام گیرد و در کنار آن توسعه حمل و نقل عمومی صورت گیرد قطعاً ترافیک کمتر می شود و استفاده از خودروهای شخصی کاهش می‌یابد.

شهردار تهران با اشاره به اینکه فرهنگ در همه موضوعات از جمله اقتصاد هم مبحث پایه محسوب می شود گفت: اگر مبحث اسراف و مصرف درست را بتوانیم با فرهنگ سازی به مردم آموزش بدهیم قطعاً آسیب‌پذیری در حوزه اقتصاد کاهش می یابد.

وی در مورد بودجه شهرداری تهران گفت: ۵۰ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومانی بودجه در نظر گرفته شده که ۳۶ درصد آن مربوط به حمل و نقل است و عدد آن قابل مقایسه با بخش‌های دیگر نیست و مباحثی برای حقوق و دستمزد و دیون و موضوعات دیگر در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: نگاه شورا و مدیریت شهری مبحث عدالت محوری است و شورا و شهرداری موشکافانه و دقیق توزیع منابع را در نظر گرفت اند و انشاالله با شفاف سازی و ایجاد خزانه واحد امکان اشراف به موضوعات مالی هرچه بیشتر وجود دارد.

زاکانی گفت: در صورتی که شفافیت باشد سرعت رشد و پیشرفت در شهر هم بیشتر می‌شود و ما تلاش داریم که توزیع منابع عادلانه باشد این مسئله سنگ بنای تحول در شهر است.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: صندوق خزانه در نظر گرفته شده که حسابهای مصوبه شورا به آنجا واریز شود و اشرافیت بر موضوعات مالی از این طریق وجود دارد به نظر ما این قضیه محدودیت نیست و در دولت هم در حال اجرا است و مدیران دستشان باز است که در چارچوب قانون عمل کنند و به نظرم صندوق خزانه واحد از هدر رفت منابع هم جلوگیری می‌کند و شفافیت را به همراه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول