اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشکل بیکاری لرستان با آبی شدن ٣٠٠ هزار هکتار از اراضی دیم برطرف می‌شود

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای گفت: اگر ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در یک پروسه ۱۰ ساله آبی شود، موضوع اشتغال استان حل شده است.

مشکل بیکاری لرستان با آبی شدن ٣٠٠ هزار هکتار از اراضی دیم برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، یحیی ابراهیمی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به نقش کشاورزی در توسعه پایدار در کشور اظهار کرد: بخش کشاورزی هم در حوزه تامین مواد غذایی هم ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد.

وی افزود: دو عامل در تمام دنیا باعث تولید ثروت می‌شود، نیروی آموزش دیده ماهر و منابع طبیعی خدادادی، در لرستان این دو عامل وجود دارد اما چرا وضعیت استان اینگونه است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: چرا باید از لرستان به عنوان استان فلاکت زده نامبرده شود، چرا باید شاهد زنان کار در دلفان باشیم و یا جوانان ما به استان‌های دیگر مهاجرت کنند.

ابراهیمی افزود: یکی از علت‌های اساسی که باعث پس‌رفت استان‌های زاگرس نشین به ویژه لرستان شده توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح ملی و وزارتخانه بوده است.

وی ادامه داد: از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی لرستان تنها ۲۰۰ هزار هکتار آبی است، این در حالی‌است که یازده درصد از روان آب‌های کشور متعلق به استان است و سهم ما از سد سازی نیم درصد است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که به ازای هر هکتار زمین آبی یک تا دو شغل ایجاد می‌شود چرا زمین‌های ما آبی نیست. سهم لرستان در ردیف‌های متمرکز آبخیزداری و یا احیا جنگل‌های زاگرس چه میزان است.

وی با بیان اینکه تنها یک شرکت توزیع واکسن دامی در لرستان فعالیت دارد، عنوان کرد: این موضوع فساد را به دنبال دارد، بنابراین راه‌اندازی یک شاخه موسسه رازی در استان با توجه به وجود شش میلیون راس دام سبک ضروری است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار است لرستان متحول شود و شاهد اشتغال‌زایی باشیم هیچ راهی وجود ندارد جز اینکه باید از مسیر کشاورزی ورود کنیم.

وی گفت: یکی از معضلات لرستان در بخش کشاورزی نبود پایانه صادراتی است، همین باعث شده محصولات روی دست کشاورزان باقی بماند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای بر پیگیری حقابه استان توسط وزیر نیرو و استاندار تاکید کرد و افزود: اگر ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در یک پروسه ۱۰ ساله آبی شود، موضوع اشتغال استان حل شده است.

ابراهیمی به توزیع ناعادلانه نهاده‌های دامی در لرستان اشاره کرد و افزود: توزیع ناعادلانه که در سطح وزارتخانه اتفاق افتاده باعث شده که در استانی مانند لرستان که سرشار از منابع خدا دادی است تولید ثروت نشود.

وی در پایان صحبت‌های خود بر تولید ارگانیک، ارتقا سازمان تحقیقات و افزایش کشت گیاهان دارویی در قالب قرار داد با کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول